گزارشی کوتاه از سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

رقابت های قرآنی حافظان و قاریان بین المللی از کشورهای گوناگون در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ - 14May 2016

گزارشی کوتاه از سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، اولین روز از رقابت های قاریان و حافظان قرآن کریم در دوره سی و سوم مسابقات بین المللی قرآن کریم در حالی برگزار شد که سالن اصلی شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مملو از جمعیت بود و در همین اوضاع رقابت های مرحله مقدماتی رشته قرائت و نیمه نهایی رشته حفظ کل کلید خورد.

اولین روز رقابت ها از سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رقابت سخت متسابقین و حضور پر شور و گسترده مردم در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. امروز غرفه های نمایشگاه بزرگ قرآن کریم دایر بوده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است .

شرکت کنندگان اولین روز رقابتها

در اولین روز سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رقابت 8 حافظ و 8 قاری و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ممتاز بین المللی، مهدی غلام نژاد آغاز شد. رقابت های امروز با پخش نماهنگ و همچنین تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی غلام نژاد آغاز شده است.

آیین اختتامیه طرح ملی تربیت حافظان قرآن

ویژه برنامه اولین روز از مسابقات بین المللی قرآن کریم، آیین اختتامیه طرح ملی تربیت حافظان قرآن بود. حجتالاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی، دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در این باره گفت: «این طرح مربوط به حفاظی است که دارای چندین شرط باشند. از جمله اینکه در سن نوجوانی باشند، در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم حضور فعال تری داشته و موفق شده اند جزءهای بیشتری از قرآن کریم را حفظ کنند.» در این مراسم به هر یک از برگزیدگان لوح تقدیر به همراه مبلغ 10 میلیون ریال هدیه نقدی هدیه داده خواهد شد.

دومین روز از سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امروز جمعه 24 اردیبهشت ماه با رقابت 16 نفر از شرکت کنندگان در مرحله نیمه نهایی رشته حفظ کل و قرائت در حال برگزاری است.

در روز دوم مسابقات، 10 حافظ و 6 قاری به عنوان نمایندگان قرآنی از کشورهای مختلف به رقابت خواهند پرداخت.

به این ترتیب امروز در مرحله نیمه نهایی رشته حفظ کل، به ترتیب محمد ناصر امیری از کشور افغانستان، ابوبکر محمد عمر از تانزانیا، عبدالوهاب عبدالقادر از اتیوپی ، حسن محمد  از نیجر ، حاج عمر سید احمد از موریتانی، علی رضا حسن از عراق، خالد سنگری از ساحل عاج ، صابر بن محمد زعیبی از تونس ، محمد عمران از مالزی و محمد یوسف از سریلانکا رقابت قرآنی خواهند داشت.

همچنین در مرحله نیمه نهایی رشته قرائت نیز به ترتیب عبدالقادر قوت اف از کشور تاجیکستان، فواز محمد الخوجه از سوریه ، وحید حیدری از سوئد، برایست یامن از تایلند ، وان فخرالرازی وان محمد از مالزی و احمد منصور از بحرین تلاوت خواهند کرد.

همچنین در روز دوم مسابقات، علاوه بر برگزاری رقابت میان حافظان و قاریان از کشورهای مختلف، گروه های تواشیح و مدیحه سرایی حضور فعال خواهند داشت. بر همین اساس اجرای گروه مدیحه سرایی استان مازندران، رونمایی از فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با سخنرانی آیت الله احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ، رونمایی از اثر حافظ نوجوان کشورمان حنانه خلفی و تجلیل از خانواده شهدای قرآنی از دیگر برنامه های دومین روز سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تا پیش از اذان مغرب امروز خواهد بود.

در کرسی اذانگاهی امروز جمعه مسابقات بین المللی قرآن کریم، محمد رضا پور زرگری قاری ممتاز و بین المللی کشورمان، آیاتی از قرآن را تلاوت خواهد کرد و اذان مغرب نیز توسط استاد حسین سبزعلی در مصلی امام خمینی (ره) تهران طنین انداز خواهد شد.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ، ابتهال توسط مبتهل ممتاز کشور سید کریم موسوی اجرا شده و پس از آن مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی سازمان اوقاف و تجلیل از شخصیت استاد شهریار پرهیزکار برگزار خواهد شد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری مهمان ، استاد حمید شاکرنژاد پایان بخش برنامه های شامگاهی روز جمعه 24 اردیبهشت ماه  سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهد بود.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار