نماینده ویژه اوباما در ائتلاف ضد داعش:

قلمرو تحت سلطه داعش رو به افول است/ نقش نیروهای مردمی در مبارزه با داعش چشمگیر است

«برت مک گورک» فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس خبری ضمن اعتراف به نقش نیروهای مردمی در مبارزه با داعش گفت: قلمرو تحت تصرف تروریست‌های داعش در حال کاهش است به طوری که طی هفته‌های اخیر آنها به وضوح در موضع دفاعی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ - 16May 2016

قلمرو تحت سلطه داعش رو به افول است/ نقش نیروهای مردمی در مبارزه با داعش چشمگیر است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رویترز، روز گذشته برت مک گورک، دیپلمات ارشد و فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف ضد داعش در منطقه در یک کنفرانس خبری در اَمان پایتخت اردن ضمن اذعان به نقش نیروهای مردمی در مبارزه با داعش اظهار داشت: منطقه تحت تصرف تروریستهای داعش در حال کاهش است به طوری که طی هفتههای اخیر آنها به وضوح در موضع دفاعی قرار گرفتهاند.

وی با اشاره به اعمال فشار هماهنگ و مستمر برای بازپسگیری موصل و رقه افزود: حملات دقیق و حساب شده تقریبا هرروز در حال انجام است و پیشرفتهای خوبی طی هفته اخیر در این دو جبهه علیه دشمن صورت گرفته است.

مک گورگ همچنین از عملیاتی خبر داد که طی آن خزانههای نقدی داعش هدف قرار گرفته و صدها میلیون دلار از منابع مالی آنان خارج شده است.

وی بدون اشاره به زمان انجام عملیات افزود: در نتیجه این کمبود منابع مالی، تروریستها مجبور شدهاند که پرداختی مبارزان به نصف کاهش دهند.

نماینده ویژه اوباما ادامه داد: نگرانی را به وضوح میتوان در چهره تروریستها مشاهده کرد، به ویژه پس اعدامهای اخیری که در میدان اصلی شهر موصل انجام شد.

وی همچنین به اهمیت بازپس گیری شهر استراتژیک الشدادی در شمال شرق سوریه از چنگال تروریستها به دست نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای مردمی کرد و عرب سوری اشاره کرد و افزود: طی هفتههای آینده کمپین فشار برای حمله به مواضع تروریستها در شهر رقه از همه جهات آغاز خواهد شد.

این اظهارات درحالی صورت میگیرد که از تشکیل ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا بیش از یکسال میگذرد اما تاکنون دستاوردی قابل ملاحظهای از اقدامات این ائتلاف مشاهده نشدهاست و بارها مسئولان گروههای مردمی در عراق از رفتار دوگانه آمریکاییها انتقاد و عدم جدیت آنها در مبارزه با داعش در این کشور سخن میگویند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار