سردار عراقی زاده تأکید کرد

لزوم شناخت تنوع سلاح‌های شیمیایی و پروتکل‌های مرتبط با آن/ رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی در مصرف دارو

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه محور پژوهش دانشگاه‌های نظامی باید توجه به نیازهای "طب رزم" باشد، بر شناخت تنوع سلاح‌های شیمیایی و پروتکل‌های مرتبط با آن تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 28May 2016

لزوم شناخت تنوع سلاح‌های شیمیایی و پروتکل‌های مرتبط با آن/ رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی در مصرف دارو

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عراقیزاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطرار، با بیان اینکه محور پژوهش دانشگاههای نظامی باید توجه به نیازهای طب رزم باشد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شاهد استفاده گسترده دشمن از سلاحهای شیمیایی بودیم و این باعث شد ما به بزرگترین قربانی کاربرد سلاح های شیمیایی تبدیل شویم.

وی ادامه داد: اما اکنون که تقریبا 30 سال از اتمام جنگ می گذرد نسبت به آن دوران هم تنوع سلاحهای شیمیایی افزایش یافته و هم پروتکلهای آن بیشتر شده است؛ به همین خاطر میبایست نسبت به این پروتکلها آگاهی داشته باشیم.

سردار عراقیزاده در ادامه به موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی در حوزه داروسازی اشاره کرد و گفت: در حوزه داروسازی و الگوی مصرف دارو، مشکلات زیادی از نگاه اقتصاد مقاومتی داریم؛ زیرا جامعه پزشکی، داروسازان و مردم از روی آگاهی یا سایر مسائل اعتقاد به استفاده از داروهای مختلف دارند و این الگوی غلطی است، که متاسفانه در جامعه رواج یافته است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: پس اگر امسال را واقعا سال اقتصاد مقاومتی میدانیم، باید الگوی اقتصاد مقاومتی در مصرف دارو را رعایت کنیم؛ که خانواده نیروهای مسلح میتوانند در این راه پیشقدم باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار