برای استفاده روشندلان صورت گرفت

تشکیل بانک جامع صوتی از جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب

تعدادی از روشندلان کشور به‌صورت خودجوش، اقدام به تشکیل بانک جامع صوتی از "جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب"، برای استفاده نابینایان کرده‌اند.
کد خبر: ۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 28May 2016

تشکیل بانک جامع صوتی از جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، نیمه ماه مبارک برای هر شاعری یادآور لحظات خوشی است که بسیاری آن را چشیدهاند و بسیاری دیگر در آروزی درک آن هستند. حضور رهبر معظم انقلاب در میان شاعران و اهل قلم، مربوط و محدود به سالهای اخیر نیست، ایشان به روایت خود شاعرانی چون اخوان ثالث و امیری فیروزکوهی، پای ثابت برخی از انجمنها در مشهد و بعد در تهران بودند. دیدار شاعران با ایشان در دوره ریاست جمهوری و در زمان رهبری نیز ادامه داشت و مشغلهها مانع از حذف این نوع جلسات میشد. هرچند البته استمرار این نوع جلسات خود پیام دیگری غیر از ادبدوستی رهبر معظم انقلاب دارد و آن اهتمام ویژه ایشان به شعر به عنوان یک میراث ملی است.

در دوره رهبری ایشان طبق سنتی چند ساله شاعران در نیمه ماه مبارک گرد هم آمده و برخی از آنها تازهترین سرودههای خود را در محضر رهبر انقلاب قرائت کرده و در نهایت، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شعر و جریانهای ادبی در کشور حسن ختام مجلس است.

اخیراً بانک صوتی از سرودههای قرائت شده در محضر رهبر معظم انقلاب بهمنظور استفاده نابینایان از جلسات برگزار شده تهیه و در دسترس علاقهمندان به شعر قرار داده شده است. موسی عصمتی، از شاعران روشندل و از فعالان فرهنگی، در گفتوگویی، با اشاره به اتمام این بانک صوتی گفت: از آنجایی که تولید کتاب برای نابینایان با هزینه بالا همراه است، استفاده از کتابهای صوتی در سالهای اخیر در میان این دسته از کتابدوستان افزایش بیشتری یافته است. کتابهای گویا علاوه بر کمهزینه بودن، امکان استفاده راحتتر و دسترسی آسان را نیز برای مخاطبان فراهم میکند. به همین دلیل برای روشندلان کشور این دسته از کتابها جمعآوری و در دسترس آنها قرار داده شده است.

به گفته وی؛ بانک صوتی سرودههای قرائت شده در محضر رهبر معظم انقلاب به دلیل استقبال نابینایان از شعر بهویژه از اشعاری که در محضر معظمله خوانده میشود، تهیه شده است. در این بانک، صوت جلسات شعرخوانی از سال 87 جمعآوری و در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است. این اقدام به صورت خودجوش و بنا بر علاقه خود روشندلان انجام میشود.

عصمتی در پایان یادآور شد: علاقهمندان جهت تهیه این بانک صوتی میتوانند به کتابخانه گویای مرکز امید نابینایان مراجعه کنند. ضمن اینکه این مطالب به تدریج در سایتهای خاص نابینایان منتشر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار