مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

آمریکا‌نمی‌تواند قدرت سلاح‌جدید‌سپاه را نادیده‌بگیرد/ تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان طی ایام فاطمیه

آمریکا‌نمی‌تواند قدرت سلاح‌جدید‌سپاه را نادیده‌بگیرد ، تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان طی ایام فاطمیه و روایت ایوبی از آمار ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ - 03March 2015

آمریکا‌نمی‌تواند قدرت سلاح‌جدید‌سپاه را نادیده‌بگیرد/ تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان طی ایام فاطمیه

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

روایت ایوبی از آمار ساخت فیلمهای دفاع مقدسی

مشرق: حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به هزینه های ساخت فیلم دفاع مقدسی گفت: کل بودجه سازمان سینمایی که در سال گذشته به بنیاد فارابی دادیم 20 میلیارد تومان بود. در حالیکه برای تولید یک فیلم جنگی دفاع مقدس با رقم زیر ده میلیارد، کار بسیار دشواری است. ضمن این که همین رقم هم در مقابل ساخت فیلمهای جنگی دنیا رقم خیلی کمی است مثلا ساخت فیلم در کشورهای اروپایی نزدیک 5 تا 7 میلیون دلار است.رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: کل بودجه ای که در اختیار سازمان سینمایی است برای یک فیلم جنگی هم براحتی جواب نمی دهد.نجف زاده مجری برنامه گفت و گوی ویژه خبری در این جای بحث گفت: سینمای ایران امروز ثابت کرده است که با درونمایه های متنوعی می تواند فیلم های دفاع مقدس بسازد.ایوبی هم با تایید این صحبت گفت: سینماگران ایرانی علیرغم کمبود بودجه و با این اعتقاد که ساخت فیلم دفاع مقدس یک ضرورت است با هوش و ذکاوت و عشق خودشان فیلمهای خوبی ساختند. در 17 ماه گذشته که در خدمت اهالی سینما بودیم حدود 14 فیلم دفاع مقدس با قصه های متنوع ساختیم. فیلمهای کم هزینه ای که با بودجه کمی ساخته شدند و من از ساخت آنها کاملا راضی هستم.

 

تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان طی ایام فاطمیه

باشگاه خبرنگاران: سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته تفحص و جستجوی مفقودین  در حاشیه مراسم استقبال از شهدا در مرز شلمچه اظهار داشت:این پیکرهای مطهر که امروز به نمایندگانی ملت ایران میزبان آنها در شلمچه هستیم، در طول دو هفته اخیر از مناطق عملیاتی فاو، مجنون، العماره، شرق دجله و زیدات کاووش شدهاند.فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اضافه کرد: این 58 شهید که به تازگی به میهن اسلامی بازگشتند، شهدای دوران دفاع مقدس از یگانهای مختلف بوده و در طی عملیات خیبر، والفجر 8، بدر، محرم و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیدهاند.وی از انتقال این شهدا از شلمچه به بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این شهدا امشب میهمان مردم بندر امام خمینی(ره) هستند که پس از اتمام مراسم به معراج شهدای اهواز منتقل شده تا در ایام نورروز، زائران کوی شهیدان و کاروانهای راهیان نور نیز از این فرصت معنوی بهره ببرند.سردار باقرزاده بیان کرد: این پیکرهای مطهر بعد از عید برای انجام عملیات شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در پایان، از تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در ایام فاطمیه اول، در ٢٢ استان کشور، مراسم تشیع پیکر بالغ بر 80 شهید را خواهیم داشت که پیکر شهدای شناسایی شده نیز در این میان خواهند بود.

 

 رزمایش الی بیتالمقدس با عنوان «فاطمیون» در اراک برگزار میشود

ایکنا: محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک از برگزاری رزمایش فاطمیون در اراک خبر داد و افزود: این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش های الی بیت المقدس در این شهرستان برگزار می شود.وی ادامه داد: بسیجیان باید با بهرهگیری از تجریبات ارزنده سالهای دفاع مقدس این آمادگی را داشته باشند تا همچون گذشته از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند، به همین منظور رزمایش گردانهای بیتالمقدس طرحریزی و اجرا میشود. رضایی هدف از برگزاری رزمایش گردانهای بیتالمقدس را بالابردن آمادگی بسیجیان، افزایش توان رزمی، دفاع همهجانبه در راستای امنیت پایدار، حفظ و انسجام  گردان های بیتالمقدس و اعتلای دانش و مهارتهای تخصصی بسیجیان برشمرد.وی برگزاری کلاسهای تاکتیکی، عقیدتی – سیاسی، برپایی حلقههای صالحین، صبحگاه مشترک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی را از جمله برنامههای در نظر گرفته شده در رزمایش فاطمیون بیان کرد.فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان، افزود: رزمایش فاطمیون در روزهای پنجشنبه و جمعه، 14 و 15 اسفند در دو گروه خواهران و برادران با حضور گردان های بیتالمقدس و کوثر در اراک برگزار می شود.

 

تولید نخستین نرمافزار سه بُعدی بازدید مجازی مناطق راهیان نور

 تسنیم: احسان شادمانی، عضو تولید نزمافزار «ملک آسمان»، از طراحی و تولید نخستین نرم افزار بازدید مجازی مناطق عملیاتی جنوب کشور با نام «مٌلک آسمان»  به صورت «پانوراما» خبر داد. شادمانی با اشاره به ویژگیهای این نرمافزار گفت: تولید بیش از 150 صحنه پانوراما از مناطقی همچون دوکوهه، فکه، طلاییه، اروندکنار، هویزه، چزابه، آبادان، جزیره مینو، شلمچه، شرهانی و ... و همچنین استفاده از دو هزار ساعت فیلم و مستند و 40 ساعت روایتگری از جمله ویژگیهای این نرمافزار است. شادمانی افزود: نرمافزار «ملک آسمان» نخستین سفرمجازی سه بعدی به مناطق عملیاتی است که توسط آن میتوان به طور مجازی در مناطق عملیاتی حضور یافت و با قابلیت چرخش 360  درجه به بررسی و مشاهده محیط پرداخت.وی ادامه داد: نرمافزار تولید شده میتواند مکمل خوبی برای زائرین راهیان نور باشد. حتی مشتاقانی که بنا به دلایل مختلف توفیق زیارت جبهههای جنوب را پیدا نکردند، میتوانند با استفاده از این نرمافزار در حال و هوای این مکان مقدس قرار بگیرند.

 

آمریکانمیتواند قدرت سلاحجدیدسپاه را نادیدهبگیرد

 فارس: سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 سپاه که در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: ما به سلاحهای جدید و استراتژیک با ویژگیهای خاصی دست یافتهایم و علیرغم اینکه آمریکا میگوید از این سلاحها نگران نیست ولی نمیتواند نگرانی خود را مخفی کند. فدوی با اشاره به موشک جدید زیرآبی به سطح نیروی دریای سپاه اظهار داشت: سلاح جدیدی که ما در مانور اخیر آزمایش کرد یک یک سلاح راهبردی و خاص است و آمریکاییها نمیتوانند قدرت و توان این سلاح را نادیده بگیرند. وی افزود: آمریکاییها در حال حاضر پایینترین سطح حضور خود را در خلیج فارس نسبت به سالهای گذشته دارند. آنها در زمان جنگ کویت یک میلیون نفر نیرو در منطقه داشتند که الان این رقم به حدود 26 هزار نفر با توان لجستیکی کمتر رسیده است. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور آمریکاییها در خلیج فارس گفت: آنها به محض اینکه وارد خلیج فارس میشوند سعی میکنند صدها متر از نیروهای ایرانی فاصله بگیرند و این در حالی است که نیروهای ما به طور کامل آنها را رصد میکنند.

 

قدرت بالای نظامی ایران ، پیام سیاسی رزمایش پیامبر اعظم است

خبرآنلاین: منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: نیروهای مسلح در هر کشوربه منزله قدرت دفاعی آن کشور به حساب می آید.به عقیده بنده این رزمایش دارای یک پیام سیاسی به سایر کشور ها بود که بدانند ایران در میان سایر کشورها ی جهان علی الخصوص در خاور میانه دارای قدرت نظامی بالایی می باشد .عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه اینگونه رزمایش ها برگزار می شود و به گوش همه دنیا رسانیده می شود یک دلگرمی به مردم کشور خواهد داد، که می توانند در مقابل هرگونه تجاوز بیگانگان و دشمن مقابله کنند. درمانور و یا همان رزمایش پیامبر اعظم از تسلیحانی برای اولین بار رونمایی شد، بعضاً ساخت سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی سپاه بودند که نیز در این رزمایش با موفقیت تست شد.حقیقت پور در پایان از زحمات نیروی زمینی سپاه کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: از مهمترین راهبرد سپاه توان بالایی دفاع این نیرو در کشور است، نیرو و سلاح های هوشمندی که سپاه به کار میگیرد باعث افزایش قابلیت دفاعی کشورمان در تمام عرصه های بین المللی می شود.

 

دومین یادواره ایثارگران حماسه راهیان نور برگزار می شود

فارس: همزمان با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز گرامیداشت شهدا دومین یادواره پاسداشت ایثارگران حماسه راهیان نور (سبکبالان) در مسجد جامع خرمشهر برگزار می شود. این مراسم روز جمعه ۲۲ اسفند ماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع خرمشهر آغاز خواهد شد. در این مراسم آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، سردار حسین یکتا فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) و نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. از دیگر برنامه های یادواره مداحی میثم مطیعی، خاطره گویی، اجرای تواشیح، شعر خوانی و تجلیل از خانواده ایثارگران حماسه راهیان نور خواهد بود.

 

دشمن به دنبال خدشهدار کردن قداست و ارزش فرهنگی اردوهای راهیان نور است

خبرگزاری دانشجو: علی قاسمی مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن متوجه اهمیت راهیان نور و عمق فرهنگسازی آن شده است و برای همین با تبلیغات رسانهای خود تلاش میکند تا قداست و ارزش فرهنگی این اردوها را دچار خدشه کند. مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهیان نور یکی از فعالیتهای مهم بسیج دانشجویی است، گفت: امروز دشمن هم به اهمیت راهیان نور پی برده است به همین دلیل از طریق برخی از عناصر خود که ممکن است در دانشگاهها باشند، سعی دارد با سنگ اندازی این اردوها را کمرنگ کنند تا یا انجام نشود و یا اینکه به نحو مطلوب انجام نگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار