دفاع مقدس در آیینه ی مطبوعات (2)

کمک ماهیانه سیا به منافقین برای جاسوسی از ایران

منافقین برای اینکه خوش‌رقصی خود برای دولت کلینتون و حامیان صهیونیست آن را کامل کنند، در یک گفتار رادیویی به تعریف و تمجید از سازش عرفات با اسرائیل پرداختند.
کد خبر: ۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ - 27April 2015

کمک ماهیانه سیا به منافقین برای جاسوسی از ایران

به گزارش دفاع پرس، منافقین برای اینکه خوشرقصی خود برای دولت کلینتون و حامیان صهیونیست آن را کامل کنند، در طی یک گفتار رادیویی به تعریف و تمجید از سازش عرفات با اسرائیل پرداخته و چنین گفتند:

«مسئول شورای ملی مقاومت و فرمانده کل ارتش آزادی بخش ملی ایران! از پیشرفت پروسه صلح در خاورمیانه و توافق حاصله در واشنگتن استقبال کرد و آن رامهمترین تحول در تاریخ معاصر خاورمیانه توصیف نمود و آن را به مردم و سازمان آزادی بخش فلسطین و آقای عرفات، تبریک گفت دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس با اعلام این مطلب افزود که آقای رجوی، کلینتون و دولت اسراییل را به خاطر پیشرفت در پروسه صلح و شناسایی حقوق ملی مردم فلسطین، شایان تهنیت دانست.»

این اظهارات منافقین حاکی از ارتباطات پشت پرده آنان با رژیم صهیونیستی نیز می باشد.

منافقین در سال های مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره از حمایت های مالی دولت آمریکا برخوردار بوده اند. در این رابطه روزنامه مصری «الاهرام» در گزارشی، به منابع تامین مالی گروهکهای ضدانقلابی اشاره کرده و مینویسد که اعضای گروههای ضدانقلاب و منافقین، اعتراف کردهاند که آمریکا و تعدادی از رژیمهای عربی، کمکمالی در اختیار گروههای مخالف ایران قرار میدهند.

همچنین به نوشته روزنامه «ملی گازته» چاپ اسلامبول در تاریخ بیستو پنجم فروردین ماه 1372، منافقین امکانات وسیع مالی از سازمان سیا دریافت کرده بودند:

«سازمان منافقین نمایندگیهای مختلف خود به ویژه در ترکیه و عراق را با امکانات مالی وسیع که از سوی «سیا» دریافت میکند، تاسیس کرده است.

این روزنامه در گزارش خود تحتعنوان «تروریسم آمریکا در ایران» اضافه میکند: منافقین از طریق نمایندگیهای خود در عراق و ترکیه و توسط سازمان «سیا» تحت آموزشهای تروریستی قرار گرفته و برای انجام عملیات به ایران اعزام میشوند .»

یکی دیگر از مأموریت های داده شده به منافقین، انجام خرابکاری در تأسیسات اقتصادی ایران بود . طی یک گزارش منتشر شده در خرداد ماه 1372، نیروهای آمریکایی در خلیجفارس، به تروریست های منافق که در اردیبهشت ماه همین سال  یک تاسیسات نفتی در جنوب ایران را تخریب کردند، از نظر لجستیکی و اطلاعاتی کمک کرده بودند.

روزنامه تهران تایمز در خرداد ماه 1372 به نقل از اعترافات تروریستهای سازمان مجاهدین خلق که هنگام کارگذاشتن بمب در جنوب ایران بازداشت شده بودند، گزارش داد که نیروهای آمریکایی در خلیجفارس طی دو ماه اخیر جلساتی با مقامات مجاهدین خلق داشتهاند.

به نوشته این روزنامه، نظامیان آمریکایی به منافقین اطلاعاتی در مورد محلهای احتمالی قابل بمبگذاری در ایران، و همچنین آذوقه برای دو هفته داده بودند.

این فعالیتهای تخریبی در کنار فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی این گروهک مزدور برای آمریکا، نشان میدهد که چگونه دولت آمریکا از امثال این گروهها درجهت اهداف براندازی خود استفاده میکند. البته این حمایتها و کمکها در حالی صورت میپذیرد که به اعتراف یکی از تحلیلگران روزنامه واشنگتنپست، آمریکاییها میدانند که مردم ایران اعضای این گروهک را به عنوان «خائن و تروریست» محسوب میکنند.

در خرداد 1374 ، تعداد 202 تن از نمایندگان کنگره آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواستند تا فشارها را بر جمهوری اسلامی ایران بیشتر کند و در عوض، سازمان مجاهدین خلق را به عنوان جانشین آن در نظر بگیرد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در سال 1995 در مورد ارتباط منافقین با سازمان «سیا» و اهداف ایالات متحده در ایران مینویسد:

«هدف سازمان «سیا»  سرنگونی دولت ایران است و نه صرفاً اعطای کمک مالی به مجاهدین خلق. این بودجه برای گسترش تبلیغات علیه دولت اسلامی متمرکز شده و از آنجا که تاکنون هیچگونه تغییری در خط مشی ایران به وجود نیامده، باید فشار آمریکا بیشتر شود و ما امیدواریم با این فشارها بتوانیم به ایرانیها نشان دهیم که اهداف بلندپروازانه آنان قابل اجرا نیست.»

در این هنگام یکی از نشریات آمریکایی نیز گزارش میدهد که این گروه تروریستی دارای دفاتری در نیویورک و واشنگتن بوده، از حمایت قابل توجهی در پایتخت آمریکا برخوردار میباشد.

در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، سازمان سیا ماهیانه 150 هزار دلار به سازمان منافقین کمک مالی می کرد . ارائه کمک مالی سیا به مجاهدین خلق ، منوط به کسب اطلاعاتی بود که به طور منظم توسط مجاهدین خلق ارائه می شد .

ایلینا روزلیتین عضو حزب جمهوریخواه و مجلس نمایندگان آمریکا، در جمع مراسم راهپیمایی منافقین در 30 خرداد 1378 اعلام کرده بود:

« تنها راه حل باقی مانده برای تغییر در ایران ، تغییر حکومت مذهبی است . شما هدفی درست یعنی سرنگونی حکومت اسلامی را دنبال می کنید.»

گری هاکرمن، یکی دیگر از سخنرانان مراسم نیز خاطر نشان کرد:

«زمان آن فرا رسیده که وزارت خارجه آمریکا با حمایت مستقیم از نهضت ملی ایران ، سرنگونی حکومت اسلامی را پیگیری کند .»

این سخنان نشان می داد که دولت آمریکا از منافقین به عنوان ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، استفاده می کرد.

پنج سال از دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در آمریکا، مصادف بود با ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و سه سال دیگر آن مصادف بود با ریاست جمهوری آقای خاتمی در ایران. با وجود آنکه این دو سیاست تنشزدایی و لبخند به آمریکا را در پیش گرفته بودند، اما ذره ای از سیاست خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاسته نشد و آنها همچنان به حمایت از تروریستها و طرح های براندازانه علیه ایران، ادامه دادند .

منبع: روزنامه کیهان

نظر شما
پربیننده ها