سنگرتکانی رزمندگان، قبل از تحویل سال

سفره هفت سین همیشه با سین‌های موجود تهیه می‌شد که عبارت بودند از: سنگر، سوزن اسلحه، مین سوسکی، مین سبدی، سیم تله، سیم چین، سیم خاردار، سرنیزه، سیمینوف، سمبه و... جبهه در ایام تحویل سال مصداق بارز (ففَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ) بود.
کد خبر: ۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 20March 2015

سنگرتکانی رزمندگان، قبل از تحویل سال

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عید نوروز در جبهه هم، عیدی از جنس بسیجیها بود. جنگ با این که مقوله سختی بود اما نتوانست روحیه رزمندگان را حتی در خطهای مقدم تضعیف کند.

هر یک از رزمندگان از شهرهای مختلف و با آداب و رسومهای گوناگون برای رسیدن به یک هدف مشترک دور هم جمع شده بودند. با آمدن سال جدید همه با هم متحد شده و سنگرتکانی را شروع میکردند حالا دیگر بوی بهار میآمد.

همه رزمندگان دور سفره هفتسین جمع شده و دعای تحویل سال را میخواندند و منتظر تحویل سال بودند.

بعد از تحویل سال رزمندگان به منظور دید و بازدید عید به سنگر همدیگر رفته و حتی عیدی هم میدادند و بر روی عیدیها که معمولا اسکناس ۱۰۰ ریالی بود جملاتی مینوشتند.

سفره هفت سین هم همیشه با سینهای موجود تهیه میشد که عبارت بود از: سنگر، سوزن اسلحه، مین سوسکی، مین سبدی، سیم تله، سیم چین، سیم خاردار، سرنیزه، سیمینوف، سمبه و.. جبهه در ایام تحویل سال مصداق بارز (فرحین بما آتاهم الله من فضله) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار