یادواره سردار شهید «ستار ابراهیمی» در همدان برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید «ستار ابراهیمی هژیر» همراه با معرفی کتاب «دختر شینا»، امروز (یک‌شنبه) در امامزاده عبدالله همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ - 27February 2022

یادبود سردار شهید حاج «ستار ابراهیمی» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) به همراه یادواره سردار شهید حاج «ستار ابراهیمی هژیر» و معرفی کتاب «دختر شینا»، امروز (یک‌شنبه) از ساعت ۱۹ در حسینیه «ثارالله» آستان مقدس امامزاده عبدالله همدان برگزار می‌شود.

این مراسم با روایتگری «حمید احمدی» و مداحی «مصطفی میرزایی» همراه بوده و کلاس قرآن نیز همزمان با نماز مغرب و عشا در این مکان تشکیل خواهد شد.

«ستار ابراهیمى هژیر» سال ۱۳۳۵ در یکی از روستا‌های «رزن» چشم به جهان گشود. وی با آغاز تجاوز حاکمان بعثی عراق به میهن اسلامی ایران خواستار حضور در جبهه برای دفاع از کشور شد و پس از پیگیری‌های زیاد توانست در سال ۱۳۶۰ عازم مناطق جنگی سرپل‌ذهاب شود.

«ستار ابراهیمى هژیر» در منطقه سرپل‌ذهاب از ناحیه دست مجروح شد و بعد از آن نیز در عملیات‌های بسیاری از جمله ۱۱ شهریور، ثارالله، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر ۲، والفجر ۵، میمک، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ شرکت کرد و شش بار در این عملیات‌ها مجروح شد و سه بار هم در محاصره سخت مزدوران بعثی افتاد؛ اما با شجاعت موفق به شکستن حلقه محاصره شد.

وی از سال ۱۳۶۱ به‌صورت کادر ثابت لشکر انصارالحسین (ع) درآمد و در واحد‌های مختلف خدمات شایانی را از خود به یادگار گذاشت، تا این‌که پس از مدتی به فرماندهی گردان ۱۵۵ لشکر انصار الحسین (ع) انتخاب شد.

گردان ۱۵۵ به فرماندهی او پنج مرحله در عملیات کربلای ۵ شرکت می‌کند و بالاخره لحظه موعود و دیدار یار فرا می‌رسد و در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۶۵ بر اثر ترکش گلوله توپ به شهادت می‌رسد.

کتاب «دختر شینا» یکی از آثار انتشارات «سوره مهر» با موضوع خاطرات زنان است که با قلم «بهناز ضرابی‌زاده» به روایت زندگی «قدم‌خیر محمدی کنعان» همسر سردار شهید «حاج ستار ابراهیمی» می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار