نویسنده کتاب «من» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«من» روایت‌گر انتظار دختر یک شهید است

«منصوری‌فرد» گفت: کتاب «من» را روایت‌گر انتظار  یک دختر شهید برای بازگشت پدرش است، موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۵۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰ - 12September 2022

«سعیده منصوری‌فرد» نویسنده کتاب و نمایشنامه «من» در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز، در خصوص کتاب «من» که به تازگی منتشر شده است اظهار داشت: این کتاب روایتی سورئال از دوران کودکی من است که تا به امروز کمتر به موضوع دفاع مقدس از دید فرزندان شهدا و انتظار آنها برای بازگشت پدرانشان پرداخته شده است.

 وی افزود: نمایشنامه «من» انتظار مقدس فرزند یک شهید برای دیدار پدرش را روایت می کند؛ انتظاری که تا لحظه مرگ با او همراه است و تنها پس از مرگ وصال فرزند و پدر ممکن می‌شود.

این نویسنده با اشاره به نگارش نمایشنامه و الهام گرفتن از  یک داستان واقعی عنوان کرد: نمایشنامه «من»  بر اساس یک داستان واقعی  به نگارش در آمده است و به همین سبب اسناد مرتبط با آن شامل مقدمه و توضیح  نویسنده و نامه دختر شهید در آن درج شده است.

منصوری‌فرد در ادامه با اشاره به اینکه داستان کتاب تلفیقی از واقعیت و خیال  است گفت: دختر شهید در خلال این نمایشنامه در جستجوی پدرش راهی کوهستان می‌شود و در همانجا در انتظار برای دیدار پدرش جان می‌دهد و این نقطه‌ای برای دیدار پدر و فرزند است.

وی کوهستان را از نظر اسطوره‌ای نمادی از استواری  دانست و بیان داشت: کوهستان نماد استواری و یادآور نقش پدر در زندگی است و اینکه شخصیت اصلی داستان در جستجوی پدر راهی کوهستان می‌شود روایتی نمادین از شمایل پدر است که در چشم فرزند همانند کوه است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار