سردار ریوندی خبر داد

برگزاری اجتماع گردان‌های امام علی، امام حسین، الزهرا، عاشورا، بیت‌المقدس و اقشار

رئیس ستاد بزرگداشت هفتهٔ بسیج سپاه تهران بزرگ از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سیاسی، مذهبی، هنری و اجتماعی هم‌زمان با هفته بسیج در مناطق 22 گانه تهران به همت نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸ - 20November 2013

برگزاری اجتماع گردان‌های امام علی، امام حسین، الزهرا، عاشورا، بیت‌المقدس و اقشار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمد ریوندی"، رئیس ستاد بزرگداشت هفتهٔ بسیج سپاه تهران بزرگ در این زمینه اظهار داشت: یکی از ویژگیهای مهم و متمایز سپاه محمد رسولالله (ص) تهران بزرگ، قرار گرفتن در پایتخت جمهوری اسلامی است که همین امر موجب میشود تا این سپاه در اجرای برنامههای ابلاغی یا تولیدی حساسیت بیشتری را لحاظ کند.

وی افزود: در هر مناسبت روزها و ساعتها و شاید چندین ماه برای برگزاری یک همایش، یادواره و یا مراسم با استفاده از کارشناسان و صاحبنظران مجرب از زوایای مختلف بررسی و در نهایت با واگذاری آن به یکی از نواحی و ردههای تهران بزرگ به مرحله اجرا میرسد.
 
ریوندی خاطرنشان کرد: سپاه تهران بزرگ در ششماههٔ اول سال و در آغاز ششماههٔ دوم برنامههای مختلفی از جمله اعزام کاروانهای راهیان نور مردمی و دانشآموزی، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، دههٔ ولایت و امامت، هفتهٔ بسیج دانشآموزی و دههٔ اول محرم را در مناطق 22 گانه تهران اجرا نمود و نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج کارنامهٔ قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.
 
رئیس ستاد بزرگداشت هفتهٔ بسیج سپاه تهران بزرگ در خصوص اجرای مراسم و برنامههای سپاه تهران بزرگ در هفته بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبهای است که به فرمان امام راحل برای دفاع و حفظ ارزشهای والای انقلاب اسلامی تشکیل شد و پویایی آن موجب پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به همین منظور فرماندهان و بسیجیان سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) در طول سال برای تقویت آن تلاش کرده و در هفتهٔ اول آذر نیز که متعلق به خود آنها است به طور ویژه و اختصاصی فعالیت میکنند.
 
وی با اشاره به نیروی مضاعف بسیجیان پس از دیدار با فرمانده کل قوا تصریح کرد: روز پنجشنبه 30 آبان مصادف با اولین روز از هفته بسیج با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن اعلام وفاداری به رهبر فرزانه انقلاب با آرمانهای والای امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق میکنند.
 
سردار ریوندی با اشاره به دیگر برنامههای سپاه تهران بزرگ در اولین روز از هفته بسیج گفت: این روز به عنوان «بسیج، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است و به همین منظور یادواره شهدای گمنام به همت ناحیه مقاومت شهید مفتح، یادواره شهدای فرهنگیان توسط سازمان بسیج دانشآموزی و فرهنگیان و یادواره شهدای کارمند با تلاش بسیج ادارات و وزارتخانهها و یادواره شهدای زن به همت ناحیه امام خمینی(ره) برگزار میشود.
 
وی ادامه داد: در این روز ردههای مقاومت بسیج این سپاه به زیارت خانواده معظم شهدا در قالب حلقههای تربیتی صالحین و آسایشگاه جانبازان 8 سال دفاع مقدس با عنوان شهدای زنده و علمداران ولایت میروند. همچنین همایش تجلیل از نخبگان و مسابقه سراسری کتابخوانی و وبلاگنویسی با موضوع شهدا و دفاع مقدس به همت بسیج پیشکسوتان در این روز برگزار میشود.
 
سردار ریوندی درباره برنامههای روز دوم "بسیج ولایت و انتظار" اظهار داشت: مهمترین برنامهٔ این روز حضور بیش از 10 هزار نفر از افراد شجره طیبه صالحین در نماز جمعه است که این برنامه با نام حلقههای میقات صالحین ساعت 9 صبح و در قالب 463 حلقه منسجم و سازمانیافته در محل برگزاری نماز جمعه شرکت میکنند که در این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی خواهد کرد.
 
وی افزود: علاوه بر ارائه مشاوره دینی و پزشکی در میعادگاههای نماز جمعه توسط سازمان بسیج طلاب و جامعه پزشکی در این روز همچنین همایش پیاده روی خانوادگی بسیجیان در مناطق مختلف تهران از جمله بوستان پلیس برگزار میشود و بسیجیان ناحیه سلمان فارسی نیز کوهپیمایی در تپهٔ نورالشهدا را برگزار میکنند.
 
سردار ریوندی برگزاری جشنواره مخترعین و مبتکرین و همایش نخبگان بسیجی را از برنامههای مهم و ارزشی روز سوم برشمرد و گفت: سازمان بسیج پژوهشی سپاه تهران بزرگ در روز شنبه دوم آذر که با عنوان"بسیج خلاقیت و پیشرفت" نام گذاری شده است با دعوت از 300 نخبه علمی و فرهنگی همایش ویژهای را به مدت 2 روز در مجموعه فرهنگی حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س)برگزار میکند که افتتاحیه آن روز شنبه با سخنرانی یکی از فرماندهان ارشد نظامی در ساعت 9 صبح برگزار میشود.
 
وی افزود: برگزاری طرح پیوند مستند و مدرسه به عنوان سراج منیر، اهدای شاخه گل مدارس ، رونمایی از سایتها و نرم افزارهای مجازی بسیج افتتاح ورزشگاه های 9دی و سوله های صالحین از دیگر برنامه های روز سوم است که به همت نواحی مقاومت بسیج شهید بهشتی ، حضرت امیرالمؤمنین، مقداد و دیگر نواحی مقاومت تهران بزرگ برگزار میشود.
 
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه حضرت رسول الله(ص) تهران بزرگ، مهمترین برنامههای روز چهارم با عنوان "بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی" را برگزاری اجلاس جهاد گران بسیجی شهر تهران دانست و گفت: در روز چهارم از هفته بسیج اجلاس جهادگران بسیجی تهران به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت رسول ا... (ص) تهران بزرگ و با حضور مقامات کشوری و لشکری ساعت14:30 در محل سالن همایشهای حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار میشود که این برنامه از مهمترین رویداد های روز سازندگی هفته بسیج است. علاوه بر این سازمان بسیج اصناف و ناحیه مقاومت حضرت ولی عصر(عج) و سازمان بسیج جامعه پزشکی و جامعه زنان و بسیج کارگری سپاه تهران بزرگ در این روز اقدام به برگزاری برنامههای سازنده و جهادگرانه میکنند که میتوان به این موارد اشاره کرد "اجلاس مجامع تولیدی توزیعی، همایش فقه و بازار، برگزاری نشستهای بصیرتی نقش زنان در حماسه اقتصادی ، ویزیت رایگان در مطبهای خصوصی اعضای بسیج جامعه پزشکی و تست قند خون و اندازهگیری فشار خون و اندازه گیری فشارخون و چندین برنامهٔ خیرخواهانهٔ دیگر".
 
برگزاری مانور فرهنگی مقابله با جنگ نرم در حوزه خانواده و تجمع و کارگاه و نشستهای زندگی از برنامههای مهم روز پنجم با عنوان "بسیج، خانواده و سبک زندگی " است که سردار ریوندی به آن اشاره کرد.
 
وی درباره برنامهٔ ششمین روز از هفته بسیج گفت: سهشنبه پنجم آذرماه روز بسیج مستضعفین است که با عنوان " بسیج استکبار ستیزی و بیداری اسلامی" نامگذاری شده است و سپاه حضرت رسول الله(ص) در این روز اجتماع حماسی گردانهای امام علی(ع) ، امام حسین(ع) ، الزهرا(س)، عاشورا، بیتالمقدس و اقشار را برگزار خواهد کرد.
 
سردار ریوندی خاطرنشان کرد: آخرین روز از هفته بسیج به عنوان روز " بسیج امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است که در این روز علاوه بر اجرای برنامههای اخلاق مداری، جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و اجرای مانور امر به معروف لسانی ونشستهای روشنگری با موضوع تبلیغ این فریضه الهی، گردهمایی بزرگ پیشتازان بازگشت به حجاب برتر به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ برگزار خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار