حجت الاسلام گواهی:

در کشور به مخترعین به نحو شایسته توجه نمی‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله (ص) در سومین جشنواره اختراعات، ابداعات و آثار پژوهشی و همایش نخبگان بسیجی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه بسط تفکر بسیجی حرف اول علم و فن آوری را در منطقه می‌زند.
کد خبر: ۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ - 23November 2013

در کشور به مخترعین به نحو شایسته توجه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش اظهار داشت: قلم یکی از نعمات بزرگ خداوند است و خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است.

حجت الاسلام گواهی افزود: خداوند به وسیله قلم انسان را هدایت کرده و میتوان گفت قلم حافظ همه علوم و دانشهاست و اگر قلم نبود اثری از هیچ دانشی نبود.

وی با بیان این که قلم پاسدار اندیشه اندیشمندان و حلقه اتصال گذشته با امروز است، خاطرنشان کرد: دنیای امروز با این حجم اختراعات تنها توانسته دو حرف از 27 حرف علم را کشف کند و بنا به فرموده امام صادق (ع) زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) 25 قطعه دیگر از علم به کاروان دانش بشر افزوده خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) با اشاره به این که همه علوم زاییده قلم هستند، افزود: متاسفانه به مخترعین آن طور که باید در کشور توجه نمیشود و حتی رسانهها زمان کافی برای معرفی مخترعین و اختراعات آنها فراهم نمیکنند.

وی با تاکید بر این که از منظر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) مصرف گرایی برای کشور یک تهدید محسوب میشود ادامه داد: تلویزیون و مطبوعات متاسفانه دایماً به تبلیغات کالاهای مصرفی میپردازند، ولی نسبت به مخترعین و فنآوران کم توجهی میکنند.

حجتالاسلام والمسلمین گواهی با اشاره به این که بسیج نیرویی بیادعاست، بیان کرد: در زمان جنگ بسیجیان در جبههها حاضر شدند و بعد از آن بدون هیچ توقعی به مسائل عمرانی، فرهنگی و حتی بهداشتی ورود پیدا کردند و بسیاری از مشکلات از جمله فلج اطفال را حل کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز با تکیه بر تفکر بسیجی ایران رتبه نخست علم و فن آوری را در منطقه کسب کرده و به مدد تفکر بسیجی قریب به 8 سال، زودتر از موعد به جایگاه علمی پیش بینی شده نائل شدیم.

نظر شما
پربیننده ها