سرورى در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

مهمترین نقش را در نرمش قهرمانانه بسیج ایفا مى‏‌کند

عضو شورای شهر تهران، با جامع الاطراف خواندن ظرفیت بسیج، گفت: این تفکر بسیجى است که امروز مى‏‌تواند در عرصه مذاکرات ما را از فضاى به اصطلاح فشار بین‌‏المللى خارج کند و به پیروزى برساند.
کد خبر: ۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ - 23November 2013

مهمترین نقش را در نرمش قهرمانانه بسیج ایفا مى‏‌کند

پرویز سروری، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران، نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت موسس شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، درگفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با تاکید بر ظرفیت بالای بسیج براى مقابله با تحریمها، گفت: بسیج دارای ظرفیت جامعالاطرافى است که توسط امام پایهگذارى شد و متوقف بر یک بعد نیست.

سروری با اشاره به اینکه، بسیج را نه مىشود در بعد نظامى محصورکرد و نه در بُعد سیاسى، فرهنگى، خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان یک مدل در جهان اسلام مطرح است که این مدل جهانی، درمقاومت منجر به پیروزی حزبالله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی و مقاومت حماس در جنگ های 22 روزه و 7 روزه با این رژیم غاصب تبلور پیدا کرد.

عضو شورای شهر تهران، قدرت بازدارندگی بسیج را بسیار تعیین کننده دانست و افزود: بسیج تحت عنوان قدرت بازدارندگى مدلسازى کرد و با ارائه آن توانست قدرتهاى بزرگ را به زانو دربیاورد و آن ها را مجبور به تمکین در مقابل خواستههاى جهان اسلام کند.

وی همچنین اظهار داشت: گردهمایی 50 هزار نفری بسیجیان در مصلای تهران در محضر رهبر معظم انقلاب به اندازه چند عملیات بزرگ براى تیم مذاکره کننده هستهاى کشورمان دستاورد داشت و آن ها قطعاً از این امکان بزرگ که بسیج فراهم کرد در مسیر مذاکرات مىتوانند استفاده کنند.

سروری گفت: امریکا و همفکرانش به این واقعیت دست پیدا کرده اند که جمهورى اسلامى مصمم به استیفاى حقوق خود است و فضاى داخلى کشور هم حکایت از یک انسجام و تصمیم جدى و راسخ بر استیفاى این حقوق دارد و بسیج به عنوان تبلور مردمى نظام در ابعاد مختلف، با حضوری عظیم صفآرایى خود را نشان داد.

عضو شورای شهر تهران، افزود: حضور منسجم 50 هزار فرمانده بسیجی در محضر مقام عظمای ولایت، پیام بسیار گویایى براى امریکایىها و غرب بود که بدانند جمهورى اسلامى دست بسته نیست و درهر عرصهاى مىتواند تأثیرگذار باشد.

وی همچنین اظهار داشت: این تفکر بسیجى است که در همه عرصهها طوفان توانمندى ایجاد مىکند، همانگونه که در قضیه هستهاى هم دیدیم که وقتى این تفکر ورود به جریان کرد توانست ظرفیتهاى اصلى کشور را به شدت افزایش دهد و درآنجا ما یک بار دیگر با تفکر بسیجی فعل توانستن را به خوبى صرف کردیم.

سروری افزود: مسئولان تیم مذاکره کننده ما، تصمیم گیران و کسانى که در پاى میز مذاکره مىنشینند، با تفکر بسیجى و با استعانت از خداوند تبارک و تعالى و تکیه بر حمایتهاى گسترده داخلى و مردمى مىتوانند راههاى بسته را به راحتى باز کنند.

عضو شورای شهر تهران، با تاکید به اینکه، تفکر بسیجى امروز مىتواند در عرصه مذاکرات ما را از فضاى به اصطلاح فشار بینالمللى خارج کند و به پیروزى برساند، خاطرنشان کرد: در بحث تحریمها و تهدیدها تفکر بسیجى است که عقبگرد نمىکند و با هنرمندى تهدیدها را به فرصت تبدیل مىکند و به همین دلیل ما باید بیش از آنکه به ظرفیتهاى کمّى بسیج نگاه کنیم، به ظرفیتهاى نرمافزارى و کیفى بسیج نگاه کنیم و بپذیریم که تفکر بسیجى امروز مىتواند در کشور نقش آفرینى کند.

سروری تفکر بسیجى را مهمتر از بدنه بسیج دانست و با اشاره به اینکه ما یک موقع سازمان بسیج داریم و یک موقع تفکر حاکم بر این سازمان را داریم، عنوان کرد: تفکر بسیجى تفکرى است که فعل توانستن را در جنگ به خوبى صرف کرد و جمهورى اسلامى را توانست در مواجه با همه تجهیزات و دلارها و سلاحهاى دنیاطلبان، پیروز از معرکه بیرون بیاورد.

عضو هیئت موسس شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در زمینه پیشرفتهاى علمى هم شاهد این تفکر هستیم و این تفکر است که در حال حاضرایران را به الگوى علمى دنیا تبدیل کرده است، گفت: در سال های اخیر 11 برابر رشد علمى دنیا رشد کرده ایم که این باز نشأت گرفته از فرهنگ بسیجى است که  می گوید ما مىتوانیم.

بسیج و نرمش قهرمانانه

عضو هیئت موسس شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در پاسخ با این سوال که در موضوع "نرمش قهرمانانه" که رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند و در اجتماع 50 هزار نفری بسیجیان در مصلای تهران نیز به تفسیر آن پرداختند، بسیج چه نقش و جایگاهی دارد، گفت: این نرمشها در چارچوب ارزشها باید شکل بگیرد و آن دقیقاً همان چیزى است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، یعنى هنرمندى کسانى که در عرصههاى مختلف از حقوق ملت و کشور باید دفاع کنند، یعنى قدرت انعطاف در مسیرهاى مختلفى که ما نیازمند به هماوردى با دشمنان و رقبا هستیم.

سروری افزود: فهم صحیح از نرمش قهرمانانه موضوع بسیار مهمى است که نباید به غلط تفسیر شود، همان روزها هم رهبری اعلام کردند که نرمش قهرمانانه عقبگرد و عقبنشینى نیست، دست برداشتن از ارزشها و چارچوبها و اصول نیست، بلکه اصرار بر ارزشها و اصرار بر روند رو به جلو حرکت کردن در قالب اصول و ارزش ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: طبیعتاً یک بازیکن در میدان بازى هم بعضى اوقات باید صفحه بازی را تغییر بدهد ، بعضى مواقع در زمین خودش به یک دفاع چندلایه بپردازد و بعضى مواقع در زمین دشمن به یک حمله چندجانبه اقدام کند و این ها همه برمىگردد به همان انعطاف و نرمشى که براى حصول هدف و نتیجه صورت مىگیرد.

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه، تفکر بسیجى مىتواند تفسیر درست را از نرمش قهرمانانه به وجود بیاورد، تا جایی که این حرکت در قالب اصول خود شکل بگیرد، عنوان کرد: طبیعتاً براى این که نرمشها در قالب ارزشهاى تبلور پیدا کند ما نیازمند به وجود یک پشتوانه قدرتمند هستیم والا نرمشها به عقبنشینى منجر مىشود.

سروری خاطرنشان کرد: بسیج در بُعد مشارکتهاى مردمى نقش حمایتى و مدافع گرى انقلاب را صورت مىدهد به همین دلیل نرمشها زمانى مىتواند در چارچوب ارزشها حرکت کند که قدرت حمایتى از آن باشد، بر این اساس مهمترین نقش را درنرمش قهرمانانه بسیج ایفا مىکند که قدرت طوفانى بازدارندگى جمهورى اسلامى محسوب مىشود.

عضو هیئت موسس شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، افزود: این قدرت عظیم اجازه نمىدهد که این انعطاف به پس رفت و عقبگرد منجر شود، بلکه با پشتیبانى فعال از این نرمش و درک صحیح از آن، حرکت را تا رسیدن به مقصد و هدف دنبال می کند.

توصیه به جوانان بسیجی

سروری، متواضع بودن در مقابل ملت و مقتدر بودن در مقابل دشمن را به جوانان بسیجی توصیه کرد و اظهار داشت: اگر بسیجى بخواهد متواضع در مقابل ملت باشد باید مسلح به اخلاق و ادب و دین باشد و این نیازمند به علم و تحصیل و تهذیب و حرکت در این مسیر است.

عضو شورای شهر تهران، در پایان با تاکید به اینکه بسیجى باید همواره سمبل اخلاق و ادب و تواضع در مقابل ملت و اقتدار و عزت و عظمت در مقابل دشمن باشد، گفت: پیروزى بسیجی در میدان رزم زمانی است که عقیدهاش بر ماشه سلاحش فشار آورد و در عرصههاى سیاسى عقیده الهی است که منجر به اتخاذ مواضع او مىشود و در عرصههاى علمى چیزى که موتور محرک براى حصول به قلههاى علمى مىشود ظرفیتهاى معنوى، اخلاقى و دینى است و به همین دلیل موتور یک بسیجى دین و اخلاق و ادب اوست که ظرفیت بزرگ مشارکت مردم هم دراین رمز بزرگ نهفته است.

نظر شما
پربیننده ها