سردار جزایری:

تفکر بسیجی باعث حفظ سوریه در محور مقاومت شد

معاون معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر تفکر بسیجی در سوریه نبود این کشور به سرعت از حلقه مقاومت خارج می‌شد، از همین رو تجربه بسیج در جمهوری اسلامی ایران به کمک آنها آمد و نگذاشت دمشق سقوط کند. این نوع بسیج که زیرپوست شهر شکل گرفته بود‌، به فریاد سوریه رسید.
کد خبر: ۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳ - 27November 2013

تفکر بسیجی باعث حفظ سوریه در محور مقاومت شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، مراسم گرامیداشت هفته بسیج در سالن همایشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، به راهبردهای اصلی دشمن اشاره کرد و گفت: براساس اسنادی که طی 30 سال گذشته به دست آمده است، راهبرد اصلی دشمن تهاجم و حمله به نقاط قوت نظام بوده است.
 
وی با بیان اینکه، دشمن میخواهد با هدفگیری نقاط اصلی نظام مانند ولایت فقیه، حکومت، سپاه و بسیج، با ما مقابله کند، خاطرنشان کرد: امروزه که در شرایط جنگ نرم به سر میبریم حداقل هشت راهبرد اصلی احصا شده است که دشمنان بر اساس این راهبردها بیوقفه توطئهچینی دارد.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این مدل از تهاجم دشمن دارای استمرار است و به صورت زیرپوستی و شفاف اجرایی میشود، اظهار داشت: برخلاف جنگ سخت که مدت زمان کوتاهی طول میکشد این مدل از جنگ دشمن طولانی خواهد بود، به گونهای که حداقل در کشور ما 25 سال است که انجام شده است.
 
سردار جزایری گفت: آن زمان یعنی پنجم آذرماه سال 1358 امام خمینی(ره) با دوراندیشی خود فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند. در آن مقطع زمانی 22 روز از تصرف لانه جاسوسی گذشته بود. امام(ره) به خوبی آن مقطع را درک کرده بود و به دلیل نگاهی که به آینده داشت، بسیج را تشکیل داد تا تحرکات دشمن را و نیازمندیهای جامعه را برطرف سازد. این بذری که امام(ره) در آن زمان کاشت در دوران دفاع مقدس به نهالی تبدیل شد که بزرگترین توطئه دشمن را خنثی کرد و نگذاشت به نظام و انقلاب آسیب برسد. هدف اصلی دشمن در دوران جنگ تحمیلی بر سر خاک نبود، بلکه برای سرکوب و جلوگیری از حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، چرا که آن زمان این حکومت در حال شکلگیری و توسعه بود.
 
سردار جزایری با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) صراحتا عامل اصلی جنگ تحمیلی را آمریکاییها میدانستند، افزود: چرا که آنها با حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی ایران مخالفت داشتند. بسیج از ابتدای شکلگیری تا به امروز نهال و نهادی روبه رشد و توسعه بوده است با این حال همه باید تلاش کنند که بسیج روز به روز ارتقا یابد چرا که این ارتقا در راستای افزایش امنیت ملی کشور و منافع عمومی جهان اسلام است. هنگامی که به منطقه نگاه میکنیم به خوبی ثمرات تفکر بسیجی را درمیابیم، به عنوان مثال اگر تفکر بسیجی در سوریه نبود این کشور به سرعت از حلقه مقاومت خارج میشد، از همین رو تجربه بسیج در جمهوری اسلامی ایران به کمک آنها آمد و نگذاشت دمشق سقوط کند. این نوع بسیج که زیرپوست شهر شکل گرفته بود، به فریاد سوریه رسید.
 
وی یادآور شد: الزامات اخلاقی، عملی و رفتاری مانند صبر، شکیبایی، اخلاص، ظرفیت و بعد اخلاص در عمل و رفتار در این نهاد باید افزایش یابد. باید همواره انقلابی بود و انقلابی ماند. نمیشود با اینکه دنیا عوض شده است یا تغییر کرده است از آرمانها و هدف اصلی خود کوتاه آمد. اگر این مؤلفهها گم شود دلیلی ندارد که دیگر راه را بپیماییم. از همین رو برای اینکه در تحولات و حوادث یا گرد و غبارهایی که ممکن است در کشور به وجود آید، راه را گم نکنیم نیازمند معرفت دینی و بصیرت در همه ابعاد هستیم.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بسیج باید بداند که در هر مقطعی چه رفتاری داشته باشد و از چه چیزی پاسداری کند. در شرایط جنگ سخت نظامی و در عرصه جنگ نرم به خصوص آنچه که تحت عنوان ناتوی فرهنگی یاد میشود در کجا قرار بگیرد. از همین رو باید در این شرایط راهبردهای دشمن را بشناسیم و سامانه یا قرارگاهی برای شناسایی راهبردهای کلان،عملیاتی و تاکتیکی در برابر دشمن ایجاد شود. اگر اینگونه شود به راحتی میتوانیم جلوی نفوذ دشمن را بگیریم .
 
سردار جزایری با اشاره به اینکه نظام سلطه مبتنی بر آفرینش فقر، فساد و جنگ اساس یافته است، گفت: شناخت چالشهای اساسی انقلاب فراتر از اختلافات معمول سیاسی، احزاب و دولتهاست چرا که انقلاب اسلامی یک نظر جدیدی را در دنیا مطرح کرد که خلاف عقیده رژیم سلطه است. جمهوری اسلامی ایران برخلاف نظام سلطه که مبتنی بر تقسیم جهان به دو قطب ظالم و مظلوم است میگوید ظلم نکن و مظلوم هم نباش. این یعنی صلح، آزادی و خداباوری که در معنای حقیقی کلمه شکل گرفته است.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود گفت: طرح مباحث انرژی هستهای یا حقوق بشر بهانههای بچگانهای است که دشمن بیش از اینها میداند که این مباحث چیست. یادمان باشد اگر از ارزشها غفلت کنیم دچار خیلی از مناقشههایی میشویم که بیهوده بوده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار