سردار سپهر در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

بسیجیان افتخار سربازی اسلام ناب را دارند

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بسیجیان یعنی همان کسانی که یاوران انبیاء و ائمه معصومین بوده‌اند، امروز نائب امام زمان(عج) را یاری می‌کنند و افتخار سربازی اسلام ناب را دارند.
کد خبر: ۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷ - 23November 2013

بسیجیان افتخار سربازی اسلام ناب را دارند

سردار سرتیپ پاسدار "محمدحسین سپهر" معاون هماهنگکننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با تأکید بر لزوم داشتن روحیه بسیجی در شرایط کنونی اظهار داشت: ما امروز در عرصه جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی، دیپلماسی علیه انقلاب اسلامی قرار گرفتهایم که در این دو عرصه نیاز به روحیه بسیجی با الزامات آن داریم.

وی الزامات روحیه بسیجی را اینچنین عنوان کرد: شاخصههایی همچون خدامحوری، ولایتمداری، حقگرایی (به معنای ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن)، تکلیفگرایی و صرفاً به دنبال نتیجه نبودن، شناخت همهجانبه دشمن و پایبندی به اصول و نترسیدن از سرزنشهای استکباری است که وجود این شاخصهها از الزامات روحیه بسیجی برای پیروز شدن در تمامی عرصههاست.

معاون هماهنگکننده نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: ما یقین داریم که اگر دولتمردان، نخبگان و خواص تأثیرگذار ما در این دو جنگ تمامعیار اقتصادی و سیاسی موفق عمل کنند، همچنین ملت و آحاد جامعه اسلامی مزیّن به اصول و ارزشهای یاد شده باشند میتوانند با سربلندی، موفقیت انقلاب اسلامی را تداوم ببخشند.
 
سردار سپهر در وصف بسیجیان بیان کرد: بسیجیان یعنی همان کسانی که یاوران انبیاء و ائمه معصومین بودهاند، امروز نائب امام زمان(عج) را یاری میکنند و افتخار سربازی اسلام ناب را دارند.
 
وی افزود: بسیجی یعنی آنانی که خداوند نوید آمدن آنها را در قرآن کریم داده است. خداوند در سوره مائده آیه 54 میفرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ به قومٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ.».
 
معاون هماهنگکننده نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت: مفهوم آیه این است که "کسانی که خدا را دوست دارند و خداوند آنها را، رادمردانی هستند که در برابر مؤمنین خاضع و فروتن و در برابر کفار و منافقین و دشمنان دین نفوذ ناپذیرند و در راه خدا با جان، مال، فرزند و آبرو مبارزه میکنند و از سرزنش و تبلیغات و نعره های دشمنان نمیهراسند".
 
سردار سپهر با استناد به این آیه خاطرنشان کرد: ویژگیهای بسیجیان امروز که در رکاب ولی امر مسلمین هستند شامل دینمداری، مردمی بودن، اطاعت از رهبری، بصیرت نافذ و دشمنشناسی، مقابله با شبیخون فرهنگی، سادهزیستی، تقوا و پرهیزگاری، داشتن روحیه جهادی و عمل انقلابی، داشتن اخلاق نیکو و زنده نگه داشتن فرهنگ شهید، شهادت و ایثارگری است.
 
گفتگو از سید محمد مشکوة الممالک
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار