بیانیه اداره کل حفظ آثار سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج؛

تشکیل بسیج جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی برای پاسداری از ارزش های بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان باصدور بیانیه‌ای در گرامی‌داشت هفته بسیج تاکید کرد: حفظ و قدر دانستن بسیج به عنوان یک امر ضروری اولیه برای ما مطرح است که در صورت غفلت در این زمینه خسارت‌های غیرقابل جبرانی به بار خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷ - 26November 2013

تشکیل بسیج جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی برای پاسداری از ارزش های بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بسمه تعالی»

« حفظ بسیج به عنوان سرمایه عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی یک تکلیف است.»

                                                                                              «مقام معظم رهبری»

وحدت ملی و بسیج عمومی دو نیاز استراتژیک تداوم پیروزمند انقلاب ها خصوصا در مراحل سازندگی آن هاست. بارزترین و مهمترین مصداق چنین تجربه ای در انقلاب اسلامی ایران، چهره خویش را به نام بسیج نشان داده است و انقلاب اسلامی هم در شکل و روش مبارزه و هم در محتوی و مضمون حرکت انقلابی خویش از عمیق ترین عوامل وحدت گرفته و گسترده ترین علل حضور نیروهای مردمی برخوردار بوده است. ه

فته گرامیداشت بسیج یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی و یادآوری نام ایثارگران مخلص که الگوی جهاد و شهادت در روند تاریخ شدند و در حساس ترین و شکوهمند ترین فراز تاریخ، عالی ترین مظاهر عشق و ایمان، تقوی و جهاد را عینیت بخشیدند.

آری هفته بسیج تفکر و تامل در رابطه با یکی از مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی است که در گذشته منشا بارزترین تحولات در نظام اسلامی شد و اکنون نیز مرحله انتقالی مثبت را برای حضور در صحنه ابتلائات آینده برای تشکیل هسته های مقاومت حزب ا... در منطقه و بسیج سربازان و رزمندگان اسلام در سراسر جهان آماده می کند.

فرمان تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) در سال 58 یک ضرورت عینی برای نهضت نوین الهی بود. این فرمان در مقطعی از زمان صادر شد که درگیری و تقابل انقلاب اسلامی در بعد جدیدی آغاز شده بود. لذا ضرورت حضور فعال تر پیشتازان و نسل پرتوان انقلاب در صحنه دفاع هر چه بیشتر حس می شد. تشکیل بسیج جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی برای پاسداری از ارزش های خود شد و بسیج به عنوان شجره طیبه خیلی زود بالید و بوی بهار وصل پراکند.

این نهاد بی ادعا و بی ریا منشا خیر و فراوانی گردید. بی شک اگر بسیج نبود انقلاب در برابر توطئه های دشمنان به طور جدی آسیب پذیر بود. بسیج سپر بلای انقلاب و کشور شد و بازوی توانای امام(ره) در بحرانی ترین شرایط کشور از لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی.

امام(ره) از هیچ نهاد و تشکیلاتی به اندازه بسیج قدردانی نکرد. پس حفظ و قدر دانستن بسیج به عنوان یک امر ضروری اولیه برای ما مطرح است که اگر غفلت صورت بگیرد خسارت غیر قابل جبران است.

بدینوسیله آغاز هفته پربرکت بسیج را خدمت سلحشوران، دلاوران و بسیجیان مخلص جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده به ارواح مطهر و طیبه شهیدان هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات می فرستیم.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان

نظر شما
پربیننده ها