کوثری در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در مجلس:

تفکر بسیجی منجر به پیشرفت‌های بزرگ در کشور شده است/ الگو برداری جهان از تجربه بسیج

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: اگر تفکر بسیج در کشور پیاده شد، به پیشرفت‌های بزرگ می‌رسیم و برای جهانیان الگو می‌شویم.
کد خبر: ۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰ - 25November 2013

تفکر بسیجی منجر به پیشرفت‌های بزرگ در کشور شده است/ الگو برداری جهان از تجربه بسیج

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که صبح امروز با حضور نمایندگان و کارکنان بسیجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بسیج را نهادی مردمی و با انگیزه الهی دانست که با فرمان حضرت امام تشکیل شد و اظهار داشت: بسیج با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و برخواسته از بطن مردم است و اینچنین است که از اقشار مختلف مردم تشکیل شده و در دفاع مقدس الگو شد و بعد از دفاع مقدس نیز در همه صحنهها وارد شد و نقشآفرینی کرد.

وی با طرح این سوال که چرا هر سال تشکیل بسیج را گرامی میداریم، گفت: در قرآن کریم آمده است که "فذکر" و مدام یادآوری کن. ما نیز باید هر سال یادآوری میکنیم که علت تشکیل بسیج چه بود و باید بگوییم که بسیج با کلام و فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد. البته در اوایل برخی مسئولین به امام پوزخند میزدند و میگفتند که ارتش را نمیتواند اداره کند، حالا میخواهد ارتش 20 میلیونی تشکیل دهد. اما امام سالهای دور را میدید و برای حفظ نظام بود که فرمودند مردم باید به صحنه بیایند که اگر در دفاع مقدس بسیج وارد نمیشد، به این علت که سپاه نوپا بود و ارتش نیز سازمان خود را از دست داده بود، معلوم نبود چه وضعیتی پیش میآمد.
 
فرمانده اسبق سپاه محمد رسوالله (ص) گفت: زمانی که یک ملت وحدت و نسبت به نظام خود تعهد داشته باشند، پیروزیها یکی پس از دیگری رقم میخورد. علت برکات بسیج نیز انگیزه الهی و حب ائمه در آن بود و سرانجام بسیج تنها به دفاع مقدس خلاصه نشد، بلکه تازه شروع کار بود.
 
کوثری تصریح کرد: در حال حاضر اگر میبینید بحث هستهای اینطور پیش میرود و تیم مذاکرهکننده اینگونه محکم میایستد و 6 کشور یک طرف میز و طرف دیگر میز نیز ما قرار میگیریم مانند دفاع مقدس است که همه متحد شده بودند تا 3 روز خوزستان را فتح کنند و 7 روزه به تهران برسانند. سرچشمه تحلیل آنها مادی بود، اما 2 عامل یعنی رهبری امام (ره) و مردم را حساب نکرده بودند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درگیریهای سوریه گفت: دشمنان در ابتدا قصد داشتند شرایط سوریه را به طور خلاف به صورت بهار عربی نشان دهند و قصد داشتند 2 ماه قضیه سوریه را  یکسره کنند، جالب است بدانید زمانی که از طرف کمیسیون به لبنان رفتیم و خدمت سیدحسن نصرالله رسیدیم، در آن دیدار سیدحسن نصرالله به ما می گفت: 7-8 ماه بعد از آغاز قضیه سوریه در تهران خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم تا گزارشی از وضعیت ارائه کنیم و در آنجا گفتیم کار سوریه تمام است، اما حضرت آقا فرمودند این طور نیست و شما بروید کار خود را انجام دهید. هم سوریه می ماند و هم بشار اسد.
 
وی همچنین اظهار داشت: ما باید با الگو قراردادن ائمه و با اخلاق حسنه سرباز واقعی برای امام زمان (عج) باشیم. اگر تفکر بسیج پیاده شود باعث خواهد شد به پیشرفتهای بزرگی برسیم و برای جهانیان الگو شویم. در سوریه نیز بسیج مردمی که در قالب مردمی و وطنی تشکیل شد و آموزش دید کار را پیش برد و ما نیز فقط تجربه خود را منتقل کردیم که نتیجه داد و انشاءالله برای تمامی کشورها الگو شویم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار