زاکانی در نشست فرهنگی اساتید بسیجی:

بسیج اساتید باید اهل خواص، اهل حق و محور تحولات باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای دنبال بهانه می‌گردند تا صحنه‌های انقلاب را خالی کنند، امروز صحنه انقلاب پیچیده است و همه ما مکلف هستیم نقش ویژه‌ خود را ایفا کرده و در صحنه بمانیم؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم چه مسئولیت‌هایی را نسبت به انقلاب داریم.
کد خبر: ۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ - 30November 2013

بسیج اساتید باید اهل خواص، اهل حق و محور تحولات باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست فرهنگی اساتید بسیجی تهران بزرگ که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان مشکلات جدیدی را ایجاد میکنند؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم چه مسئولیتهایی را نسبت به انقلاب داریم.

زاکانی ادامه داد: حدود 5 ماه پیش من به دیدار رهبری رفتم که ایشان در وصف بسیج فرمودند: "بسیج هم دنیا و هم آخرت را دارد، دنیای بسیج با ثبات قدم و اطمینان خاطر است و آخرت بسیجی همه چیز است".
وی اهمیت و جایگاه بسیج اساتید را مهم دانست و عنوان داشت: بسیج اساتید باید اهل خواص، اهل حق و محور تحولات باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدهای دنبال بهانه میگردند تا صحنههای انقلاب را خالی کنند، امروز صحنه انقلاب پیچیده است و همه ما مکلف هستیم نقش ویژه خود را ایفا کرده و در صحنه بمانیم و با لوازم امروز اثربخشی خود را بالا ببریم.

وی با اشاره به توافق ایران با گروه 1+5 خاطرنشان کرد: این بیانیه در دل خود نکات مثبت و فرصتهای خوب و در عین حال تهدیدهای خطرناک دارد. اگر تهدیدهای خطرناک را مورد توجه قرار ندهیم، بیانیه بلای جانمان خواهد شد؛ زیرا درون آن تلههای انفجاری تعبیه شده است و باید مراقب باشیم.

زاکانی بیان کرد: غنیسازی مهمترین بخش فناوری هستهای است و امروز نسل اول آن بومی شده است و نسل دوم را هم ساختهایم و نشان دادیم میتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه ما در مدت نصف روز به همت دانشمندان هستهای توانستیم 20 درصد غنیسازی را تولید کنیم که در این راستا باید به نقش و جایگاه ویژه شهید شهریاری اشاره کنیم؛ زیرا آقای صالحی به من گفته بود حاضرم برای این کار 10 میلیارد هزینه کنم؛ اما شهید شهریاری تمامی این کار را انجام داد و یک ریال هم دریافت نکرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان در بخش دیگری از سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و با بیان این مطلب که امروز 90 درصد اوضاع در دست دولت مرکزی و 15 درصد در دست معارضین است، افزود: آمریکا 4 ماه پیش برای حمله به سوریه به جمعبندی رسیده بود؛ اما نتوانستند موفق شوند که عدم موفقیت آنها به دلایلی بر میگردد که سیدحسن نصرالله آنها را بیان کرده است.

وی به نقل از سیدحسن نصرالله گفت: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر جایی از خاورمیانه را مورد حمله قرار دهید همچون باروت بر شما اثر خواهد گذاشت، آمادگی سپاه در منطقه، نقش و جایگاه حاجقاسم سلیمانی و عامل حزبالله عواملی بودند که در به نتیجه نرسیدن حمله آمریکا تاثیرگذار بودند.

زاکانی با اشاره به اینکه آمریکا امروز با تحریم علیه ما سودی نمیبرد، تصریح کرد: آنها امروز در درون به فروپاشی رسیدند. آبرویشان در جهان رفته است و امروز مجبور شدند پای قرارداد را امضا کنند. آنها همانهایی بودند که در گذشته خواستار تعطیلی فردو شده بودند؛ اما امروز پای قرارداد را (توافقنامه) را امضا کردهاند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات مطالبات آنها عوض شد. بنده بیانیه را خواندهام و این بیانیه 36 نکته دارد و معتقدم باید از فرصتهای بیانیه استفاده کنیم و تهدیدهای آن را به حداقل سوق دهیم که این عامل نیاز به وحدت مسئولان دارد.

وی افزود: حضرت آقا فرموده بودند به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم، ما هم میگوییم شما باید امین باشید؛ زیرا ما به آمریکا اعتماد نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شعار روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: وی بر این باور بود که چرخه زندگی و چرخه سانتریفیوژ باید با هم بچرخد چرا که باید زندگی مردم مورد توجه و اهمیت قرار گیرد و در همین گزارش 100 روزه دولت گفته بود با اقداماتی که صورت گرفت هم چرخه زندگی مردم و هم چرخه سانتریفیوژها میچرخد در حالی که بنده در مجلس گفتم این حرف غیرتخصصی است البته ممکن است برای عموم جذابیت داشته باشد؛ اما روی هم رفته حرف غیرتخصصی است؛ زیرا ما باید برای 10 و صدها سال بعد کار کنیم.

زاکانی با بیان اینکه ما معتقدیم نباید مردم را ناامید کنیم، افزود: باید پیام بیانیه را به گوش مردم برسانیم تا مردم ناامید نشوند. ضمن اینکه باید ظرفیت های کشور را هم در حد اعلاء تعریف کنیم.

وی خطاب به اساتید بسیجی بیان کرد: اگر مفاد بیانیه را بخوانید متوجه خواهید شد که طرف مقابل با چه ظرافتی این بیانیه را تنظیم کرده است البته به اعتقاد بنده آنها به همین بیانیه نیز عمل نخواهند کرد. با این حال موقعیت خوبی فراهم شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: عدهای رفع مشکلات اقتصادی را در گرو مسائل بینالمللی میدانند در حالی که ما معتقدیم راه اساسی مصونیت در درون کشور است. باید به دنبال مسیری باشیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم، حق گرفتنی است و باید آن را گرفت. از این رو ما در مجلس تیمی را تشکیل دادهایم و به دنبال آن هستیم تا حقوق ملت را در قالب قانون مصوب کنیم. نیاز ما 10 هزار سانتریفیوژ نیست نیاز ما در همه حوزهها است، ضمن اینکه از دولت میخواهیم امانتداری کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار