یادداشت؛

بسیج کلید طلایی

در هفته‌ای قرار داریم که باید به پاسداشت حماسه‌آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان و مردانی که چفیه‌های سفیدشان همیشه زینتشان است، سر تعظیم فرود آوریم و آرزو کنیم که همیشه بسیجی بمانیم.
کد خبر: ۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴ - 23November 2013

بسیج کلید طلایی

خبرگزاری دفاع مقدس - غلامرضا ترابی: گرچه تولد بسیج با تهدیداتی علیه انقلاب نوپای جمهوری اسلامی همراه بود اما هیچ گاه بسیج خود را در بعد نظامی محصور نکرد بسیج بعد از افتخار آفرینی در دفاع مقدس به سرعت ماموریت دفاع از نظام اسلامی متناسب با تهدیدات را آغاز کرد و برای دشمن خار چشمی شد که سعی در کمرنگ کردن حضور بسیج در صحنه های مختلف انقلاب را داشت و دارد.

امروز کمتر کسی است که کارنامه پر افتخار بسیج را تنها به دهه اول انقلاب محصور کند بلکه از هر ناحیه ای که کشور مورد هجمه قرار گرفته بسیج داوطلبانه برای دفع تهدید اقدام نموده است.

بسیج با اطاعت محض از امام و مقتدای خود برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در همه میدان ها جان فشانی کرد و کشور را با روحیه ایثار و از خود گذشتگی به نقطه ای رساند که همگان، حتی دشمنان متحیر و سرگردان مانده اند.

روزی دشمن به خیال خام خود که از طرق نظامی و راه های سخت می تواند انقلاب اسلامی را به زانو در بیاورد همه توان خود را برای براندازی به کار گرفت اما بسیج دوباره بازیگری آن عرصه را به نفع خود با طرح و توسعه 200 هزار حلقه شجره طیبه صالحین و راه اندازی مرکز تولید محتوا و پاسخ به شبهات در قم مدیریت کرد.

بسیج دشمن را در هیچ سنگری به حال خود وانگذاشت و با راه اندازی قرارگاه بصیرت نخستین شورای عالی فضای مجازی در کشور و بزرگترین شبکه اطلاع رسانی را در فضای سایبر با 450 پایگاه اینترنتی تشکیل داد.

واگذاری 7 هزار سامانه پیامک به اقشار، معاونت ها، سپاه های استانی و حوزه های بسیج و راه اندازی بزرگترین شبکه ارتباطات تصویری (ویدیو کنفرانس) در 300 نقطه کشور از دیگر اقدامات مؤثر بسیج در این حوزه است.

بسیج برگ برنده دیگری را در بخش سازندگی برای خود به ثبت رساند به گونه ای که به لحاظ کمی و کیفی با اجرای 300 درصدی در بخش گروه های جهادی در دانشگاه ها و مساجد به 1980 گروه جهادی رسیده است.

قطعاً دشمن از مرمت و باز سازی بیش از 10 هزار مدرسه و اعزام سالانه بیش از 10 هزار تیم پزشکی جهت درمان مردم مناطق محروم در سال و برگزاری حدود 12 هزار کارگاه آموزشی فنی حرفه ای در روستاها توسط بسیج عصبانی است.

اما بسیج با تبیین عملی گفتمان ولایت و با لبیک گویی به فرمان امام خامنهای در تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، لحظه ای از پای ننشسته و با تشکیل تعاونی های مردم پایه و ارائه تسهیلات آموزشی و وام برای تامین امنیت غذایی مردم و کاهش تورم و افزایش اشتغال با راه اندازی کارگاه های تولید کود پیشرفته بیولوژیک، استخر پرورش ماهی و ماکیان، پرورش قارچ و تولید مرغ و شترمرغ به سرعتِ قطار انقلاب به سمت پیشرفت و تعالی می اندیشد

بدون شک بسیج خوب می داند که توجه به موضوعات فرهنگی و اقتصادی که امروز بیشترین تهدیدات دشمن علیه نظام اسلامی را در این دو بخش شامل می شود نمی تواند او را از آمادگی های رزمی غافل کند بسیج هیچگاه از این موضوع مهم در کنار دیگر نیروهای مسلح غفلت نکرده و نخواهد کرد و در این راستا با تشکیل معاونت مقاومت مردمی و آموزش نظامی اقدام به راه اندازی 1100 گردان واکنش سریع  بیت المقدس و حوزه های مقاومت، برگزاری 32 رزمایش بی نظیر در استانها به استعداد 4800 گردان عاشورا و 2100 گردان الزهرا و 533 گردان متمرکز و غیر متمرکز وتشکیل قرارگاه امام هادی (علیه السلام) در 30 هزار پایگاه مقاومت در قالب دسته، گروهان و گردان از دیگر اقداماتی است که بسیج با برنامه ریزی دقیق تلاش دارد آمادگی رزمی و جسمانی این قشر فداکار را بیش از گذشته ارتقاء دهد.

از همان ابتدای انقلاب، بسیج با آینده نگری و ژرف اندیشی هر چه تمام تر توجه خود را به توسعه زیر ساخت ها معطوف کرد به گونه ای که در همین چهار سال اخیر با اتمام 1200 سالن استاندار ورزشی 9 دی و صالحین – احداث 11 هزار پایگاه مقاومت و افزایش اسکان 70 هزار تخت در زائر سراهای راهیان نور توانسته است جوانان این مرز و بوم را به این تشکل فراگیر جذب نماید.

بسیج با نواختن شیپور جنگ نرم و هشدار امام حاضرمان به مسئولین برای دفاع از حریت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول نظام اسلامی با تمام توان برای دفاع همه جانبه از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ناب وارد میدان مبارزه شد و از شیوه های نرم برای ضربه زدن به پیکره استکبار،مسیر تهاجم را برگزید و با تبیین اهداف ناب انقلاب اسلامی برای جوانان شبهات را پاسخ داد.

تشکیل قرارگاه های روشنگری، ابتکار اجرای نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در 122 شهر کشور، برگزاری ده ها هزار نمایشگاه کتاب تخصصی دفاع مقدس و راه اندازی کاروان فرهنگی بانوای کاروان به سراسر کشور و... بخشی از اقدامات مهم بسیج در این حوزه می باشد.

بسیج درکنار همه اقدامات ایجابی برای تحقق فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر سعی کرده منحرفان سیاسی، اقتصادی و اخلاقی را شناسایی و با هدایت و ارشاد، مانع آلوده شدن برخی از هموطنان عزیز شود که این اقدام شایسته را با ایجاد شبکه ارشاد و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کشور انجام می دهد.

شاید همه این اقدامات، گذشته از عزم راسخ و روحیه فداکاری، نتیجه تحولات ساختاری است که با تشکیل شورای عالی اقشار بسیج و جذب و عضویت ده ها هزار نفر از متخصصان و نخبگان بسیجی میسر گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار