امام‌ جمعه اردبیل:

پیام همه شهدا لزوم حفظ عزت، اقتدار و امنیت کشور است

آیت‌الله «عاملی» گفت: پیام همه شهدا لزوم حفظ عزت ، اقتدار و امنیت کشور است و راه آن حضور پرشور پای صندوق‌های رای است.
کد خبر: ۶۶۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 25May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» امام‌ جمعه اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد اظهار داشت: اگر خداوند خیر امتی را بخواهد، انسان‌های بزرگ را برای کارها و مسئولیت‌های بزرگ آن امت انتخاب می‌کند.

آیت‌الله عاملی افزود: شهید رئیسی انسانی بزرگ بافکر بزرگ و تجربه بزرگ بود او تجربه ریاست دو قوه را در کارنامه خود داشت و در سایه همین تجربه ارزشمند توانست در مدت سه سال نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار کند.

وی افزود: او یک اعتقاد بسیار مبارکی داشت و آن لزوم رسیدگی به حاجت گرفتاران بود و آن را بزرگ‌ترین عبادت می‌دانست هنر او این بود که این مسئله را در سطح کلان انجام می‌داد.

این مسئول تصریح کرد: رئیس جمهور شهید ما ۸۰۰ کارخانه تعطیل شده را راه‌اندازی کرد و سد "قیزقلعه سی که " آب حداقل ۴۲ هزار هکتار را تأمین می‌کند و تأثیر خاصی بر استقلال اقتصادی کشور، تأمین امنیت غذایی و عزت اهالی دارد را افتتاح کرد وی بر روند پیشرفت این سد و کانال‌های آن حساس بود و آخرسر هم برای افتتاح آن آمد و در مسیر حل مشکلات مردم جان خود را از دست داد.

امام‌ جمعه اردبیل گفت: این شهید بزرگوار فوق‌العاده پر کاربر بود خستگی نمی‌شناخت کار جهادی کار او بود من اصلاً متحیر بودم که او چقدر انرژی برای کار دارد وزراء، استانداران و فرمانداران را هم دنبال خود می‌کشید، بدون او کارایی بخشی از دولت قطعاً پایین می‌آمد. او در مسیر مقابله با تحریم بسیار وسیع آمریکا اقدامات مهمی انجام داد.

وی در توصیف برخی از فضیلت‌های اخلاقی شهید آیت‌الله رئیسی گفت: تنها رئیس‌جمهوری بود که در تمام جلسات مجلس خبرگان شرکت می‌کرد و عجیب است که در شب اول دو ساعت تمام پای صحبت تمام اعضاء مجلس خبرگان می‌نشست و باحوصله تمام به سؤالات جواب می‌داد.

 آیت‌الله عاملی افزود:در خصوص مشکلات منطقه حتی یک نامه به رئیس جمهور ننوشتم که بی‌جواب بماند حتماً و شخصاً ارجاعات لازم به وزرای را انجام می‌داد زمانی یک خطایی در مدیریت اجرایی کشور رخ داد در خطبه از آن انتقاد شد و گفته شد که باید مسببان این خطای فاحش برکنار شوند اصلاً باورکردنی نبود که ایشان به‌خاطر دفاع از حقوق مردم دو مقام بسیار بلندپایه دولت را کنار بگذارد؛ یعنی به احترام ملت و آن قشری که به آن ظلم شده بود هیچ ابایی از اقدام انقلابی نداشت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: من با پنج رئیس جمهور در ایران کار کرده ام آقای رئیسی در تواضع از همه بالاتر بود من ذره ای منیت و خود گرفتن در او ندیدم بعضی از روسای جمهور در منیت رکوردشکنی کرده بود ولی آقای رئیسی کاملاً خاکی و مردمی و از جنس مردم بود.

وی افزود: اگر کسی بگوید خداوند او را به خاطر اخلاصش انتخاب کرد و برد هدر نگفته است این‌ها را رهبری می‌دانستند و لذا از این دولت علاوه بر دفاع تجلیل هم می‌کردند از کارآمدی تمام دولت‌ها دفاع می‌کردند ولی از این دولت تجلیل هم داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد:  هر کس می‌خواهد روح آیت الله رئیسی شاد شود هر کسی می‌خواهد دشمنان این کشور ناکام شوند با تمام توان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؛ پیام همه شهدا لزوم حفظ عزت ، اقتدار و امنیت کشور است و راه آن حضور پرشور پای صندوق‌های رای است.

امام جمعه اردبیل گفت: دشمن جشن گرفته که ما چند نیروی مقتدر و کاربلد و تلاشگر خود را از دست داده‌ایم آنها دل پر خونی از  رئیس جمهور و وزیر شهید ما داشتند برای تبدیل جشن آنها به عزا یک راه وجود دارد در انتخابات شرکت کنیم و  قوی‌ترین و سالم‌ترین رئیس جمهور را برای چهار سال آینده برای انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها