دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس:

اصلی‌ترین متولی کار برای شهدا «مردم» هستند

سردار «بوعلی» با بیان اینکه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: خیلی از برنامه‌های انجام شده با پشتوانه مردم، به اعتبارات خاصی نیاز ندارد؛ بنابراین کار شهدا متولی خاصی نداشته و باید همیشه متکی به آحاد مردم جامعه باشد.
کد خبر: ۶۶۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ - 25May 2024

اصلی ترین متولی کار برای شهدا «مردم» هستندبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، نشست هماهنگی سردار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه فجر و دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس، سردار «هاشم جمالی» جانشین سپاه فجر و سرگرد پاسدار «سید مرتضی آل‌علی» دبیر کنگره ملی شهدای استان با سردار «ابراهیم بیانی» مدیرکل و مسئولین کمیته‌های یادواره‌ها و امور شهرستان ها، جمع‌آوری و به‌روزرسانی آثار شهدا و تکریم و تجلیل از ایثارگران در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در سالن خادمین شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

سردار بوعلی، دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس، اظهار داشت: خون شهید همانطور که خداوند وعده داده، همیشگی و جاودان است و قطره قطره خون شهدا باعث برکت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد همچنین اسلام اگر امروز زنده مانده و راه مذهب تشیع پر فروغ است، می‌توان دلیل آن را جوشش خون شهدا دانست.

فرمانده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و خیلی از برنامه‌های انجام شده با پشتوانه مردم، به اعتبارات خاصی نیاز ندارد بنابراین کار شهدا متولی خاصی نداشته و باید همیشه متکی به آحاد مردم جامعه باشد.

سردار بوعلی اضافه کرد: نباید بی حساب و کتاب باشیم، اما در کار شهدا باید به خداوند متعال توکل داشته باشیم و علاوه بر تقوا و توکل به خداوند، می‌بایست به ائمه اطهار و شهدا نیز متوسل شویم.

وی با بیان اینکه کار‌های بزرگ با نیت خیر نصرت خداوند متعال را به همراه دارد، ادامه داد: خیلی اوقات افق کار‌ها مشخص نیست، اما به فضل خداوند و مدد شهیدان همه چیز به بهترین نحو انجام می‌شود.

دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس همچنین از بررسی کمیته‌های کنگره خبر داد و گفت: به صورت دوره‌ای بنا را بر این گذاشتیم که در هرکدام از کمیته‌ها حضور پیدا کنیم و ضمن گزارش گیری اقدامات، برای مشکلات سر راه تصمیم گیری‌های لازم انجام شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بابت اقدامات صورت گرفته در کمیته‌های جمع آوری و بروزرسانی آثار شهدا، یادواره‌ها و امور شهرستان ها، کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران کنگره ملی شهدای فارس، گفت: مسیر این سه کمیته با اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشخص است و امیدواریم برنامه‌های کاری تعیین شده همه کمیته‌ها تا مهر ماه و قبل از برگزاری اجلاسیه اصلی، به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: باید راه را برای سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران هموار کنیم و نباید نقش فرعی برای خود قائل باشیم و بازخورد فعالیت ها، ظرفیت‌ها و آثار تولیدی دومین کنگره ملی شهدای فارس برای این دو سازمان است و همه پای کار آمدند.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: بخشی از فعالیت‌های کنگره ملی شهدای فارس وظیفه ذاتی دستگاه‌ها است و بهتر از آثار معنوی، چیزی وجود ندارد پس اگر فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای حفظ ارزش‌ها نباشد، پس برای چیست؟ فارس به استانی دارای فرهنگ، تمدن، اثر گذاری حتی فراتر از منطقه جغرافیایی خود شهره بوده که بنابراین حق مطلب است که در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس به بهترین نحوه عمل کنیم.

سردار بوعلی تاکید کرد: کسانی که در تفکر آن‌ها کنگره ملی شهدای استان باری اضافه است، سخت در اشتباه هستند چراکه اصل وظیفه آن‌ها حفظ ارزش‌ها و پاسداری از خون شهیدان است.

وی با بیان اینکه تقویم فعالیت کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان باید تدوین شود، افزود: وظایف بر عهده کمیته ها، اقدامات صورت گرفته تاکنون، فعالیت‌های باقی مانده و زمان اجرایی برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شود تا بدانیم راهی که طی شده چگونه بوده و در کجا قرار داریم.

فرمانده سپاه فجر فارس برتلاش مضاعف در تهیه مصاحبه‌های شفاهی و مستند نگاری خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: امکانات سپاه فجر فارس در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای هم افزایی مضاعف قرار دارد بنابراین با هم افزایی و تجمیع ظرفیت‌ها امیدواریم شاهد رخداد‌های خوبی باشیم.

سردار «هاشم جمالی» جانشین فرماندهی سپاه فجر و دبیر اجرایی دومین کنگره ملی شهدای استان فارس نیز ضمن گرامی داشت ۱۵ هزار شهید استان و شهدای خدمت نیز در این نشست اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در دومین کنگره ملی شهدای استان که در آبان ماه امسال برگزار می‌شود، متولی سه کمیته جمع آوری و بروزرسانی آثار شهدا، یادواره‌ها و امور شهرستان ها، کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران کنگره است که با همت و هم افزایی صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یکی از با فعال‌ترین و پیشتازترین کمیته‌های کنگره به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی شهدای فارس با تقدیر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بیان کرد: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته، شاهد برگزاری کنگره‌ای در شان شهدای استان باشیم.

سردار جمالی در پایان سخنان خود بنیاد شهید و امور ایثاگران استان را بهترین سازمانی عنوان کرد که بیشترین تعامل و همراهی را در کمیته‌های کنگره ملی شهدا را دارد.

تهیه قاب عکس شهدای استان، اعتبارات مورد نیاز، برنامه‌های هدفمند و چگونگی انجام تکریم، اطلاع رسانی برای ارتباط پایگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و در ابتدای این نشست دبیرکل کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس از مرکز اسناد شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار