تاکید سرپرست وزارت امور خارجه بر کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها

باقری در گفت‌وگو با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف و تداوم کمک به مردم افغانستان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 17June 2024

تاکید سرپرست وزارت امور خارجه در کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌هابه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه شامگاه یکشنبه در تماسی تلفنی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین وضعیت جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه گفت‌وگو کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران در کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها و پیشرفت هر چه بیشتر این کشور، بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف و تداوم کمک به مردم افغانستان تاکید کرد.

باقری همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ابتکار حقوقی آفریقای جنوبی در شکایت از این رژیم نزد دادگاه لاهه و اقدام شماری از کشور‌های جهان از جمله کشور‌های آمریکای لاتین در قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، بر ضرورت اقدام مشترک کشور‌های اسلامی در فشار بر این رژیم برای توقف جنایاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان، به روابط خوب میان ایران و افغانستان اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود همکاری‌های دوجانبه بین تهران و کابل در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار