تولیت آستان قدس رضوی:

هر برگه رأی خط بطلانی بر امیدهای نظام سلطه است

حجت‌الاسلام مروی هر برگه رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.
کد خبر: ۶۷۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 26June 2024

انتخاب اصلح براساس ملاک و معیارهای انقلابی انتخاب شود/ هر رأی، خط بطلانی بر امیدهای واهی نظام سلطه استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‎ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در جشن عید سعید غدیر خم که عصر روز گذشته با حضور سادات و اهالی شهر درّود نیشابور برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: مشارکت حداکثری موجب افزایش قدرت کشور و پشتوانه امنیت ملی است؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حضور حداکثری در انتخابات اولویت است، از این رو همه باید در این صحنه حضور یابند و بی‌تفاوت نباشند؛ هر رأی کمتر موجب شادی دشمنان ایران و اسلام است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حتی کسانی که ما را قبول ندارند اگر ایران را دوست دارند، پای صندوق‌ها بیایند؛ افزود: معنا و پیام این فرمایش معظم له این است که اگر دشمن احساس کند که بخشی از مردم نسبت به نظام بی‌تفاوت شده‌اند، نسبت به اجرای نقشه‌های شوم خود برای ایران جری‌تر می‎شود؛ دشمن نمی‏خواهد ایرانی به این گستردگی و قدرت در منطقه وجود داشته باشد، مستکبران ایران یکپارچه را نمی‎خواهند و اگر فرصتی پیدا کنند ایران را قطعه‌قطعه خواهند کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت گزینش اصلح و آگاهانه در انتخابات، تصریح کرد: علاوه بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب و گزینش نامزد اصلح نیز بسیار بااهمیت است؛ باید انتخاب براساس ملاک و معیار‌های انقلابی صورت پذیرد؛ به هر میزان از اصول اصلی و معیار‌های انقلابی زاویه و فاصله بگیریم، به همان اندازه گرفتار خسارت، زیان و عقب‌گرد خواهیم شد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: کسی را باید انتخاب کرد که شعارها، سخنان و مواضع او با معیار‌های انقلابی و سیاست‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی منطبق‌تر و نزدیک‌تر باشد؛ کسی که به قدرت، ایمان، مقاومت، استعداد ملت و منابع خدادادی کشور باور داشته و نه تنها اندک نگاهی به دشمنان و بیگانگان نداشته باشد، بلکه از آنها برائت و بیزاری بجوید و حالت استقلال و استغنا در برابر بیگانگان و استعمارگران در رأس آنها آمریکا داشته باشد.

غدیر، مسیر هدایت بشر به سوی سعادت تا قیامت است

وی به اهمیت غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه غدیر، راه هدایت و از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است که تا قیامت مسیر سعادت را به انسان‎ها نشان می‌دهد؛ بیان داشت: غدیر چراغی همیشه فروزان برای بشریت است که با تمسک به آن ظلمت به روشنایی و نور تبدیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قرائت آیه ۶۷ سوره مائده؛ ادامه داد: در غدیر جامعه اسلامی برای پس از پیغمبر اکرم (ص) رهبری و مدیریت پیدا کرد، در غدیر پیغمبر اکرم (ص) به امر الهی برای جامعه دینی نظام‌سازی و ملاک مدیر اسلامی مشخص کرد؛ چراکه اگر جامعه اسلامی مدیریتی صحیح و متصل به وحی و تربیت‌شده در دامن وحی نداشته باشد؛ اسلام از بین می‎رود.

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: عبادات زمانی ارزشمند هستند و موجب نجات انسان می‏شوند که بر محور امامت و ولایت باشند، در تاریخ بسیاری افراد بودند که نماز می‎خواندند و اهل شب‌زنده‌داری و سجده‏هاى طولانى بودند، اما منحرف شدند، زیرا از ولایت و غدیر فاصله گرفتند.

وی با بیان اینکه نتیجه فاصل گرفتن از غدیر، شهادت فرزندان و اهل‌بیت پیغمبر (ص) شد؛ عنوان کرد: اگر غدیر را منفعت‌طلبان به حاشیه نمی‌راندند؛ امروز شرایط مسلمانان بسیار متفاوت بود؛ این ذلتی که امروز شاهد آن هستیم و چند میلیون یهودی صهیونیسم از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نیستند و یک میلیارد مسلمان سکوت کرده و تنها نظاره‌گر هستند، از رهگذر فراموشی غدیر ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر غدیر به حاشیه رانده نمی‎شد، صهیونیستی نیز در عالم به وجود نمی‌آمد و استکباری در جهان ایجاد نمی‎شد که اینگونه بر سرنوشت مسلمانان مسلط و حاکم باشد.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: یکی از پیام‌های غدیر این است که مدیریت جامعه اسلامی باید به دست انسانی عالم، باتقوا، دین‌شناس، شجاع، مدیر و مدبر باشد؛ از روزی که ایران عزیز تحت تربیت و زعامت امامت و ولایت قرار گرفت از زیر یوغ استعمارگران، چپاولگران و ستمگران نجات یافت و این از برکات غدیر است.

وی اضافه کرد: اینکه امروز دشمنان و ستمگران عالم نمی‌توانند سرنوشت ملت ایران را در دست بگیرند، به برکت امامت و ولایت است؛ پیش از انقلاب سرنوشت کشور بدون هیچ اعتنایی به مردم، در سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس تعیین می‌شد و ایران را سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس اداره می‎کردند؛ آیا ذلت و حقارتی بالاتر از این برای یک ملت هست؟ کشور ما به برکت امامت و ولایت به استقلال و عزت رسید و مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند؛ قدر نعمت استقلال و عزت را باید دانست و به نسل جوان شرایط کشور پیش از انقلاب را باید گفت.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: ایران باعظمت با تمدن کهن پیش از انقلاب هیچ نقشی در سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای نداشت؛ اما امروز ایران بازیگری مهم منطقه است و هیچ طرحی بدون نظر ایران در منطقه نمی‎تواند اجرایی شود، امروز ایران ولایی از قدرتی برخوردار است که نه تنها در منطقه بلکه در مسائل بین‌المللی نظر ایران تعیین‌کننده است و اینها همه از برکات غدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار