سخنگوی وزارت خارجه:

رژیم صهیونیستی منشاء و عامل چرخه تنش منطقه در ۸ دهه گذشته است

کنعانی گفت: رژیم صهیونیستی تهدیدکننده صلح و ثبات منطقه در ۸ دهه گذشته و منشا بی‌ثباتی، ناامنی و توزیع کننده چرخه تنش بوده است‌.
کد خبر: ۶۷۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمایشگاه هزار و ۲۰ روز دیپلماسی دولت سیزدهم در محل وزارت خارجه برپا شده است.

وی گفت: در این‌ نمایشگاه دستاوردها و عملکرد دستگاه دیپلماسی به نمایش گذاشته شده است. 

برپایی نمایشگاه «هزار و ۲۰ روز دیپلماسی» در وزارت امور خارجه

کنعانی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی عمومی مکمل و جز جدایی ناپذیر گام‌های سیاست خارجی در حوزه فرامرزی و بین المللی است، گفت: دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی نگاه ملی و ویژه‌ای به دیپلماسی عمومی در کنار دیپلماسی رسمی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گام‌های قابل توجهی در حوزه دیپلماسی عمومی برداشتیم، افزود: توجه به دیپلماسی عمومی در کارکرد سیاست خارجی به عنوان یک نقش انکار پذیری همواره در دستور کار ما بوده است.

وی گفت: روسای نمایندگی وزارت امور خارجه در کشورهای محتلف نباید به دیپلماسی عمومی نگاهی تزئینی داشته باشند بلکه باید آن را امری کارکردی در دستور کار خود قرار دهند.

کنعانی با بیان اینکه مسئله فلسطین امروز مهم‌ترین و اساسی ترین مسئله دنیا، افکار عمومی و مجامع بین المللی است، تاکید کرد: واکنش‌ها به موضوع فلسطین محصول استفاده از ظرفیت دیپلماسی عمومی است.

وی درباره حمله رژیم صهیونیستی به یمن اظهار کرد: جای تاسف است که همچنان رژیم صهیونیستی در سایه حمایت آمریکا و کشورهای غربی به جنایات جنگی و نسل کشی در غزه ادامه می‌دهد.

کنعانی افزود:  آنچه روشن است رژیم صهیونیستی تهدیدکننده صلح و ثبات منطقه در ۸ دهه گذشته بوده است و منشا بی‌ثباتی، ناامنی و ایحاد کننده تنش و توزیع کننده چرخه تنش بوده است‌.

ادامه دارد....

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار