رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تبیین رخدادهای غزه مهمترین اقدام فرهنگی در اربعین ۱۴۰۳ خواهد بود

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: مهمترین اقدام فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین تبیین این جنایت‌هاست.
کد خبر: ۶۸۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۲ - 05August 2024
حجت الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، اظهار داشت: برای اربعین امسال در قالب هر اقدام فرهنگی برنامه متناسبی تنظیم شده که مبنای اجرای همه بخش‌ها و گروه‌های این عرصه در دو کشور خواهد بود.
 
تبیبن رخدادهای غزه مهمترین اقدام فرهنگی در اربعین ۱۴۰۳ خواهد بود
 
حجت‌الاسلام‌احمدی با بیان اینکه در بازنگری مسائل فرهنگی اربعین سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی بر مبنای حل مشکلات این مهم به انجام رسیده است، گفت: کمیته‌های فرهنگی ایران و عراق با هم و به صورت مشترک در قالب ستاد فرهنگی اربعین ایران و عراق به صورت همزمان اقدامات فرهنگی را به انجام خواهند رساند.
 
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: در واقع عناصر اصلی برگزاری اربعین مردم هستند و وظیفه ما ایجاد هماهنگی، برنامه‌ریزی، هم افزایی و تسهیل‌گری است.
 
وی با بیان اینکه ساماندهی، اعزام مبلغان دینی و مذهبی، فرهنگی و غیره از جمله اقدامات این ستاد به شمار می رود، افزود: در اربعین ۱۴۰۳ بیش از چهار هزار مبلغ، هزار و ۲۰۰ مبلغه، ۲۵۰ راوی، ۱۰۰ مربی کودک و ۱۵۰ مشاور حوزه سلامت بارویگرد مذهبی که از اساتید دانشگاه هستند اعزام خواهند شد.
 
حجت‌‌الاسلام احمدی اضافه کرد: حدود ۱۱۰ قاری بین‌المللی و نوجوان به اربعین اعزام می‌شوند.
 
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین اقدام فرهنگی در اربعین ۱۴۰۳ اظهار داشت: با توجه به جنایات اسرائیل در غزه که کل دنیا را مورد تاثیر قرار داده است و شعار اربعین امسال کربلا طریق الاقصی است مهمترین اقدام ما طرح و تبیین این‌ جنایات است.
 
این مقام فرهنگی افزود: مراسمات ویژه‌ای از جمله همایش مقاومت و روز مقاومت انتخاب شده ‌و علما در این‌ همایش شرکت خواهند کرد.
 
حجت‌الاسلام احمدی گفت: مجمع جهانی اهل بیت مراسمی به مدت ۱۰ شب در کربلای معلی با موضوع غزه برگزار می‌شود و علمایی از فلسطین و دیگر کشورها سخنرانی می‌کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها