به گزارش خبرنگار جامعه دفاعپرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تلاش فراوانی داشتیم در دوره ششم تا بتوانیم برنامههای نیمه تمام که باقی مانده بود را به اتمام برسانیم و پروژههای جدیدی را اجرا کنیم.
چمران گفت: پروژهها وقتی متوقف شود و انسان بخواهد آنها را راهاندازی کند سختتر است؛ در این دوره این کار سخت و مشکل را به جان پذیرفتیم و از ابتدای دوره ششم بنا بر این گذاشتیم پروژههایی که از دوره چهارم بر زمین مانده را به پایان برسانیم، گرچه آزادراه شهید شوشتری که یکی از کارهای بزرگ شهر ما است در این دوره به پایان نخواهد رسید.
رئيس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پروژه یادگار امام و آزادراه شهید شوشتری دو ابرپروژه در این دوره است که به نتایج مثبتی رسیدیم؛ طی روزهای آینده در میدان فتح پل چپگرد جنوب به شمال افتتاح خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات که از سال گذشته پیگیری کردیم حمل و نقل عمومی بود، گفت: نیمی از بودجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است.
چمران با اشاره به تحقیقات مرکز مطالعات راهبردی مجلس اظهار کرد: در این گزارش آمده است میزان اتوبوسهایی که دولت بین شهرها توزیع کرده است بسیار کم است؛ همچنین میزان تولید داخل اتوبوس نسبت به کمبودهایی که داریم بسیار کم است و باید با خرید اتوبوس خارجی این کمبودها را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه برای تامین اتوبوس در داخل و خارج با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: شرکتهای داخلی میتوانند ماهانه تنها ۵۰ اتوبوس تولید کنند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: مطالبه ما از دولت جدید و همکارانی که معرفی میشوند این است که باقی مانده کار برای تامین اتوبوس و واگنهای مترو را ادامه دهند؛ امیدواریم این تغییرات تاثیری بر روند تامین اتوبوس و واگن قطار نگذارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره برخی مباحث مطرح شده در صحن پیرامون تهدید اعضا به استعفا که آیا امکان دارد احتمال تغییر و تحول در بدنه شهرداری به خصوص زاکانی وجود داشته باشد، گفت: قاعدتا شرایط به گونهای است که اگر ما بتوانیم همین مسیر را طی کنیم به صرفه و صلاح شهر و برنامه شهری است مگر اینکه مشکل خاصی ایجاد شود.
رئیس شورای شهر تهران درباره واردات واگنهای مترو به کشور و عدم پرداخت سهم دولت که ۱۵ درصد است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۰ درصد پرداخت شده است این درحالی است که باید ۱۵ درصد واریز میشد؛ با طرف چینی صحبت شده و کار را شروع کردند و از واگنهای در حال ساخت بازدید شده است.
چمران تاکید کرد: اگر مبلغ مدنظر واریز شود دو رام قطار تا پایان سال وارد کشور خواهد شد؛ همچنین واگن سازی تهران این وعده را داده که در صورت تامین مالی تا پایان سال یک رام قطار ساخت داخل را آماده خواهد کرد.
ادامه دارد....