امام جمعه اردبیل:

انتخاب «سنوار» ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل بود

آیت‌الله «عاملی» گفت: انتخاب «یحیی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل بود و نتانیاهو را از ترور شهید هنیه پشیمان می‌کند.
کد خبر: ۶۸۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» امام جمعه اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه انتخاب «یحیی سنوار» به جای شهید «اسماعیل هنیه» ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل بود و نتانیاهو را از ترور شهید هنیه پشیمان می‌کند، اظهار داشت: اسرائیل می‌خواست جانشین هنیه فردی باشد که تابع نظر قطر، اردن، مصر یا ترکیه باشد و آمدن وزیر ترک به معبر رفح بعد از شهادت هنیه بی‌جهت نبود و همچنین کسی انتخاب شود که از مبارزه برگردد و اعتقاد به مقاومت نداشته باشد و آن را بی حاصل بداند.

انتخاب سنوار به جای هنیه ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل بود

وی اضافه کرد: اما حماس در کوتاه مدت در یک حرکت دموکراتیک بالاجماع فردی را انتخاب کرد که به شدت قائل به مبارزه و قلباً و قالباً قائل به روابط با ایران است در غائله داعش در سوریه نیز معتقد بود که حماس باید با ایران همکاری کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هنیه قائل به مذاکره بود ولی سنوار گفتگو به سبک فعلی را بی‌فایده می‌داند و طرفدار ایستادگی و مقاومت است او را طراح طوفان الاقصی و اسطوره طوفان می‌دانند و به او مرد تاریخ ساز لقب داده‌اند او را نسخه فلسطینی سید حسن نصرالله می‌دانند.

آیت الله عاملی بیان داشت: وقتی اسرائیل یک طرف مذاکره را ترور و شهید می‌کند این کاملاً نشان می‌دهد که ۹ ماه ادعای مذاکره که اسرائیل آن را مطرح می‌کرد همه بهانه بود و می‌خواستند زمان را بخرند و آمریکا و اروپا پشت پرده به اسرائیل می‌گفتند هر چقدر می‌توانی از اهالی غزه را بکش تا تمام شوند یا کوچ کنند!

وی افزود: این پلیدترین صورت سیاست ماکیاولیستی است و این را آقای سنوار خوب می‌داند به محض اینکه او به ریاست انتخاب شد اسرائیل هجمه سنگینی را علیه او شروع کرد او را تروریست نامید از آن روزی که او به ریاست حماس انتخاب شده اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر می‌خواهند گفتگو و مذاکره شروع شود تا شاید گروگان‌ها آزاد شوند ولی او هیچ اعتناء نمی‌کند و بلکه بر خلاف هنیه به او دسترسی هم ندارند.

امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل یک مطلب را از یاد نبرد و آن اینکه هر وقت فرماندهی را ترور کند قطعاً فرمانده بعدی که جای او می‌آید حماسی‌تر و شدیدتر خواهد بود مثال روشن آن سید حسن نصرالله است.

آیت الله عاملی افزود: اسرائیل رئیس قبلی حزب الله مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس الموسوی طاب ثراه را ترور کرد به جای او سید حسن نصرالله آمد که کابوس بزرگ برای اسرائیل است و مشهور است که "من جرّب المجرّب فعقله مخرّب.

وی تصریح کرد: آمریکا این روزها برای دلداری دادن به اسرائیل که نترس نترس ما هستیم تکرار می‌کند که ما در حمله ایران از اسرائیل دفاع خواهیم کرد به آمریکا باید گفت چندین ماه است با همکاری ارتش بریتانیا و آلمان با انصارالله یمن درگیر هستید اما تا حال نتوانسته‌اید ذره‌ای از نشاط نظامی این کشور فقیر و محاصره شده را بکاهید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آمریکا اعلام کرد تا حال ۸۰۰ موشک و ۷ هجمه بزرگ هوایی به یمن داشته ایم اما باز انصارالله مثل شیر می‌غرد و این هفته هم یک کشتی عازم اسرائیل را به قعر دریا فرستاد و ناوهای جنگی آمریکا را با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار داد آمریکا این هفته برای توجیه شکست هیمنه خود در برابر یک کشور فقیر اعلام کرد سلاح‌های انصارالله خیلی پیشرفته است.

آیت الله عاملی اضافه کرد: شما فقط در یمن شکست نخورده‌اید اهالی غزه با وحشی‌ترین امپراطوری روزگار یعنی آمریکا اروپا جنگ می‌کند آنها ۹۰۰ روز است که در سخت‌ترین محاصره و بمباران هستند ولی نتوانسته اید به اهداف خود برسید نه حماس از بین رفته و نه گروگان‌ها آزاد شده اند وقتی شما حریف دو ملت محاصره شده نمی‌شوید چگونه می‌خواهید حریف ایران شوید.

وی گفت: آمریکا اگر دنبال صلح در منطقه است این صلح با دفاع از قاتل ۴۰ هزار انسان بی‌گناه و با کف زدن و تشویق این قاتل تأمین نمی‌شود منشأ صلح توقف جنگ غزه و مجازات رژیم نامشروعی است که خود را از تمام تعهدات بین‌المللی آزاد می‌داند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بر کشورهای اسلامی در کنفرانس جده لازم بود با اجماع و وحدت رأی، سیستمی را پیشنهاد می‌دادند که با آن سیستم نتانیاهو و همکاران شرور او مخصوصاً بن غفیر، سموتریش، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نتوانند از عقوبت کشتار ۴۰ هزار انسان بی‌گناه فرار کنند فرار آنها از عقوبت ننگ پاک نشدنی بر پیشانی بشریت معاصر است. سازمان ملل در این خصوص قطعاً مسئولیت اصلی و اساسی را دارد و ورود به این موضوع، اقتضا فلسفه تشکیل سازمان ملل بعد از جنگ جهانی است.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: ۷۵ سال شورای امنیت و سازمان ملل به تعهدات خود در برابر جنایت اسرائیل عمل نکرده و این شرور را جری کرده است آمریکا در این ناکامی سازمان ملل نقش اصلی را ایفا کرده و تا حال ۹۰ بار حق وتو را به نفع اسرائیل انجام داده است در نتیجه اسرائیل کاملاً می‌داند مصون از مجازات است اسرائیل فقط در ماجرای غزه ۴ قطعنامه سازمان ملل و سه قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری را پاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار