مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟

نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات در دومین روز بررسی صلاحیت وزرا در صحن علنی مجلس به اظهار نظر پرداختند.
کد خبر: ۶۸۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ - 18August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد.

در این نشست ادامه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در دستور کار قرار دارد. نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات در دومین روز بررسی صلاحیت وزرا در صحن علنی مجلس به اظهار نظر پرداختند. 

مخالفان وزیر پیشنهادی وزیر اطلاعات چه گفتند؟

زارعی: طبق آئین‌نامه به وزیر اطلاعات رأی منفی می‌دهم، اما رأی من نمادین است

مجتبی زارعی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: قبل از مخالفت با حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که نه شعار دموکراسی و سکولاریسم سر داد و به هیچ تشکیلاتی بدهکار نیست و به امیرالمومنین بدهکار است.

وی افزود: رئیس جمهور اصلاح طلب نه در شعار و نه در سبد رأی به اصلاح طلبان بدهکار نیست. او رئیس جمهور صادق ضد پروتکل‌های بروکراتیک، فاکتور هزینه‌هایی که برای تو از پشت این تریبون صادر می‌کنند برابر میدان صحت ندارد.

نماینده تهران بیان کرد: پزشکیان ربطی به جامعه مدنی خاتمی ندارد، ربطی هابز، لاک و روسو ندارد. پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود، با این دلیل من بر لبان و دستان دکتر پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

زارعی با اشاره به اینکه افرادی نظیر روسو منبع اصلاح طلبان بودند و آقای پزشکیان این سکه رایج آنها را بر هم زد، افزود: درود بر پزشکیان؛ اما مبادا ین کار بزرگ را به مرکز بررسی‌های استراتژیک بسپارید چون از دل امام علی (ع) جامعه مدنی غربی در می‌آورند.

وی گفت: پزشکیان عزیز! تو به حق ارجاع دادی، به عدل ارجاع دادی و امیرالمومنین می‌فرمایند حق و باطل با افراد و مقامات سنجیده نمی‌شود. بشناس حق را تا بشناسی باطل را و بشناس حقیقت امر را، مقام و جناح در تفکر آقای پزشکیان اثر نداشت اما جناب پزشکیان عزیز! نامه ۵۳ امام علی به مالک اشتر پیوست خطبه ۱۶ هم دارد.

نماینده تهران که در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات سخن می‌گفت، یادآور شد: درود بر پزشکیان که به جای اسحاق جهانگیری عارف را معرفی کرد اگر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان را فراموش کرده‌ایم، با توضیح رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد. دیروز انصاف در اینجا رعایت نشد. خواسته یا ناخواسته به نظرم بر خلاف آئین نامه از وقت رئیس جمهور برای قوام ملی استفاده نشد.

زارعی تصریح کرد: دیروز تلاش شد هویت فراکسیون اکثریت بی‌معنا جلوه داده شود. خیر فراکسیون انقلاب اسلامی محکم و قاطع است آرای بالای ۲۰۰ نفر را دارد و هویت فراکسیون محکم سر جای خودش است.

وی بیان کرد: دوستانی مثل آقای تاج گردون دیروز آمدند و گفتند این روز تاریخی فراموش نشود بله دیروز روز تاریخی بود اما تمام هویت دولت چهاردهم بر خون‌های مطهر و پیکر قطعه قطعه یک رئیس جمهور شهید استوار است. هنوز یک سال از خدمت دولت سیزدهم مانده و شورای نگهبان هنوز نامه وزرای این دولت را که فلان فرد برای ریاست جمهوری شایستگی دارد را اعتنا نکرد و درود بر شورای نگهبان.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: درود بر شورای نگهبان و وزارت کشور و این امام حکیم که بر خون‌های این دولت سیزدهم دولت چهاردهم را رویاند. این اهمیت دارد. رئیس جمهور ابتدا به خودش خدمت کرده که به رادیکال‌ها پست نداده آقای عارف که یک تکنوکرات اصلاح طلب است و از دهه ۷۰ با او اختلاف سلیقه دارم از دوران دانشجویی به خوبی او را می‌شناسم ما اگر به جای او یک رادیکالی که می‌گفت مخالفین ما طالبان هستند به جای ایشان می‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد.

زارعی افزود: رئیس جمهور ابتدا به خودش خدمت کرده و ثانیاً به ایران خدمت کرده است و در رابطه با وزارت اطلاعات به امام خمینی و امام خامنه‌ای درود می‌فرستم که دستگاه اطلاعات را زیر دستگاه‌های رهبری قرار ندادند و حدود ۲۰ سال است که دلسوزانی می‌گویند وزارت اطلاعات را به دستگاه ولایت فقیه متصل کن اما رهبری حکیم این کار را نکرده اند.

وی ادامه داد: من طبق آئین نامه به وزیر اطلاعات رأی منفی می‌دهم اما رأی من نمادین است اما امروز یک جهاد تبیین دارم هیچیک از سروران عزیز را به رأی ندادن به آقای خطیب دعوت نمی‌کنم آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته است بله داشته است اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌های آن برشکست‌هایش غلبه دارد.

ادامه دارد....

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار