آغاز مرحله اول واکسنیناسیون فلج اطفال در مرکز غزه

از امروز، اول سپتامبر، کودکان زیر ۱۰ سال می‌توانند واکسن فلج اطفال را در نوار غزه دریافت کنند.
کد خبر: ۶۸۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ - 01September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز به وقت محلی فهرستی از کلینیک‌ها، مدارس و سایر مکان‌ها در مرکز غزه را منتشر کرده است که کودکان زیر ۱۰ سال می‌توانند واکسن فلج اطفال دریافت کنند.

آغاز مرحله اول واکسنیناسیون فلج اطفال در مرکز غزه

سازمان جهانی بهداشت در پستی در پلتفرم X گفت: «حتی اگر فرزندان شما قبلاً واکسینه شده‌اند، آنها را به نزدیک‌ترین نقطه واکسیناسیون ببرید تا دوز اضطراری را دریافت کرده و از آنها در برابر ویروس محافظت کنید. واکسیناسیون رایگان و ایمن است».

با این حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت تل آویو با آتش بس در غزه برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال را تکذیب کرد و اعلام کرد که قرار است این واکسن فقط از گذرگاه‌ها اجازه ورود داشته باشد و به مدت محدود در نقاط خاص و در ساعاتی محدود تزریق شود.

این در حالی است که روز جمعه شبکه الجزیره گزارش داد رژیم صهیونیستی تنها با آتش بس ۳ روزه برای واکسیناسیون کودکان غزه موافقت کرده است در حالی که سازمان ملل خواستار آتش بس ۷ روزه شده بود. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که واکسیناسیون کودکان غزه بدون آتش بس کامل امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار