ترقی: تغییر رفتار آمریکا لازمه مدیریت تخاصم با این کشور است

ترقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز یک قطب قدرت در جهان محسوب می‌شود، گفت: این یک واقعیت تلخ است که آمریکا ناچار به پذیرش آن است. امروز ایران قابل حذف در ساختار قدرت جهانی نیست.
کد خبر: ۶۸۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷ - 07September 2024

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به مواضع «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه مبنی بر لزوم توافق جدید هسته‌ای با غرب و ناکارآمدی برجام اظهار داشت: توافقات قبلی به دلیل اینکه یک طرفه از سوی جمهوری اسلامی ایران اجرا شده بود و طرف‌های غربی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند، قابل احیای مجدد نیست.

تغییر رفتار آمریکا لازمه مدیریت تخاصم با این کشور/ مواضع عراقچی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام بوده است

ترقی با بیان اینکه موعد برجام از لحاظ قانونی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توافقات هسته‌ای جدیدی با غرب داشته باشیم، مستلزم این است که غربی‌ها منافع ملت ایران را به رسمیت بشناسند و همه تعهدات خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. در غیر اینصورت هیچ توجیحی برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد تا مذاکره و توافقی با غرب داشته باشد.

وی افزود: در مذاکرات و توافقات جدید انجام هر تعهد از سوی جمهوری اسلامی ایران منوط به انجام تعهدات طرف مقابل باید باشد، والا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خسارت محض است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آنچه واضح است ما هیچ‌گاه با ایالات متحده وضعیت رفع تخاصم را پیدا نخواهیم کرد، زیرا، نبرد ما نبرد حق علیه باطل است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چندی پیش فرمودند تقابل حسینیان و یزیدیان تمام شدنی نیست، از این گزاره‌ای که معظم‌له مطرح کردند به خوبی آشکار است که ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم با ایالات متحده وضعیت رفع تخاصم داشته باشیم.

ترقی با بیان اینکه ما می‌توانیم وضعیت تخاصم را با آمریکا مدیریت کنیم، گفت: در شرایطی که آمریکا دست از طرح‌های براندازانه بردارد و بپذیرد جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست که زیر بار ظلم برود، می‌توانیم تخاصم خود را مدیریت کنیم. جمهوری اسلامی ایران امروز یک قطب قدرت در جهان محسوب می‌‎شود که در برابر غرب ایستادگی می‌کند. این یک واقعیت تلخ است که آمریکا ناچار به پذیرش آن است. امروز جمهوری اسلامی قابل حذف در ساختار قدرت جهانی نیست.

وی افزود: کاهش تنش نیازمند به قاعده‌مند کردن رفتار‌های آمریکا است، به نحوی که ارعاب، تجاوز، تهدید و تحریم و لجن‌پراکنی در رفتار آمریکا مشاهده نشود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص مواضع وزیر امور خارجه در صحن مجلس و گفتگو با رسانه ملی اظهار کرد: مواضع آقای عراقچی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام بوده است و ما خارج از این تا کنون موضعی از ایشان ندیده‌ایم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار