کتاب «خط خاطره» تالیف «عصمت دهقانی» به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شد

کتاب «خط خاطره» تالیف «عصمت دهقانی»، توسط محمد رضا پاکدل به زبان انگلیسی ترجمه شد
کد خبر: ۶۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲ - 04September 2024

کتاب «خط خاطره» تالیف «عصمت دهقانی» به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شدبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از لرستان، کتاب خط خاطره، روایت شناسی خاطرات دفاع مقدس در سه کتاب «چزابه»، «جنگ دوست داشتی» و «بابا نظر» بر اساس دیدگاه ژرار ژنت،از روایت شناسان مطرح فرانسوی، تالیف عصمت دهقانی به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شد.

مهمترین مولفه دیدگاه روایت شناسی ژنت، بحث‌ سیر  زمان‌ در روایت است که برای نویسندگان، خبرنگاران و پژوهشگران بسیار حائز اهمیت است.

نسخه فارسی کتاب «خط خاطره» که از سِری کتاب‌های ادبیات پایداری و مقاومت است، در سال  1401 توسط انتشارات سنگ نبشته به مدیر مسئولی «حمید گودرزی مهر» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، چاپ و منتشر شد.

مترجم این کتاب 110 صفحه ای MemoryLine، محمد رضا پاکدل است و چاپ و نشر ترجمه آن  توسط انتشارات «ارشدان» استان تهران در مرداد ماه 1403 انجام شد.

عصمت دهقانی، کارشناس ارشد رشته «ادبیات پایداری»، مدیر ادبیات و دایره زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان، سردبیر و خبرنگار خبرگزاری «دفاع پرس» در لرستان و نویسنده یازده عنوان کتاب می‌باشد که تاکنون در جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ادبی و رسانه ای موفق به کسب عناوینی شده است و اخیراً در دومین جشنواره ملی «نذر قلم» در بخش یادداشت موفق به کسب مقام دوم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها