ظهره‌وند: رئیس جمهور آزادی زندانی‌های ایرانی در عراق را پیگیری کند

نماینده مجلس گفت: در سفر پزشکیان به عراق باید مسئله آزادسازی اتباع ایرانی و در راس آنها محمدرضا نوری که با لابی‌گری آمریکایی‌ها به زندان افتاده‌ است پیگیری شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۱ - 11September 2024

«ابوالفضل ظهره‌وند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در رابطه با اهمیت سفر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان به عراق، اظهار داشت: سفر آقای پزشکیان به عراق را باید یک سفر مهم ارزیابی کرد، زیرا عراق و ایران دو کشور کلیدی در حوزه مقاومت هستند و در این راستا ایران می‌تواند نقش بسیار کلیدی در خارج ساختن عراق از بن‌بست ژئوپولتیکی ایفا کند.

در سفر رئیس جمهور باید موضوع آزاد سازی اتباع ایرانی در زندان‌های عراق حل شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به هم راستایی کشور‌های مقاومت و اهمیت این موضوع گفت: ایران، عراق، سوریه و لبنان در حوزه تهدید و فرصت هم‌سو هستند و آقای رئیس جمهور باید ظرفیت‌هایی که می‌تواند دو کشور و همچنین کشور‌های مقاومت را از تنگنا خارج و امنیت پایدار را ترسیم کند.

ظهره‌وند ضمن تاکید بر اینکه گفتمان آقای پزشکیان باید متقاعد کردن طرف مقابل مبنی بر جلوگیری از برنامه ریزی امنیتی عوامل خارجی برای منطقه باشد افزود: پیروزی و شکست مقاومت، پیروزی و شکست همه کشور‌های این محور خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اقتصاد و تجارت دارد و عراق امروز نیازمند آن است تا مشکلات خود را بدون اینکه بخواهد تعهد سیاسی بدهد حل کند که ایران می‌تواند آن را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به اهمیت آزادسازی اتباع ایرانی از زندان‌های عراق گفت: یک نکته‌ای که به شدت برای دولت عراق و همچنین خود ما مهم است مسئله آزادسازی اتباع ایرانی است که در عراق عمدتا براساس لابی‌گری آمریکایی‌ها به زندان افتاده‌اند که در راس آن‌ها آقای محمدرضا نوری قرار دارد. باید در این سفر این مسئله خیلی جدی حل شود و اگر چنانچه قرار است پیوند راهبردی با عراق داشته باشیم باید این نکات ظریف را توجه کنیم.

به گزارش دفاع‌پرس، مسعود پزشکیان امروز در نخستین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه عازم عراق می‌شود.

رئیس جمهور در این سفر که به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، رؤسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار