شرایط کرانه باختری از آستانه انفجار

به دنبال تداوم حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و وضعیت متشنج و بسیار بحرانی در این منطقه موجب شده تا حتی رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیستی هم نسبت به انفجار تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری هشدار بدهند.
کد خبر: ۶۹۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 14September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مقاومت فلسطین در شهر‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته تا امروز و هم اکنون از زمین و آسمان زیر آتش حملات ارت رژیم صهیونیستی قرار دارد که در نتیجه آن بیش از ۷۰۰ نفر از مردم کرانه باختری به شهادت رسیدند تعداد بیشتری هم مجروح شدند. ضمن اینکه در این مدت ده‌ها فلسطینی نیز توسط نیرو‌های صهیونیستی دستگیر شدند.

شرایط کرانه باختری از آستانه انفجار

از طرف دیگر، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه حملات و تجاوزات خود به کرانه باختری به مناطق مختلف شهر نابلس، اردوگاه «عزبت الجراد» و «نور شمس» در شهر طولکرم و در ادامه به شهرک‌های «عنابتا» و «بلعا» در شرق این شهر حمله کردند که با مقاومت و مقابله به مثل جوانان و نیرو‌های مقاومت فلسطینی در شهر «طولکرم» روبرو شدند.

اخبار و گزارش‌هایی هم که تا امروز از حملات و تجاوزات ارتش صهیونیستی به کرانه باختری منتشر شده است، نظامیان ارتش این رژیم با پشتیبانی لجستیک و تجهیزات سنگین نظامی خسارات قابل توجهی را به خیابان‌ها، راه‌ها، زیرساخت‌های شهری و فروشگاه‌های تجاری فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری وارد کردند.

البته عناصر اشغالگر و متجاوز صهیونیست همزمان با حملات و تجاوزات خود به غزه، چند هفته‌ای است که کرانه باختری را هم هدف یورش‌های خود قرار دادند و در این میان نوک پیکان حملات آنها به سمت استان «طوباس» متمرکز شده است. آخرین تصویر و گزارش‌ها حاکی است که نظامیان صهیونیست در حملات خود به تعداد زیادی از منازل مسکونی آسیب‌های جدی را وارد کرده و تعدادی را هم تخریب کردند.

اما جوانان و نیرو‌های مقاومت فلسطینی نیز در برابر حملات و تجاوزات نظامیان صهیونیست بیکار نماندند و در مناطق مختلف کرانه باختری به مقاومت و مقابله با نیرو‌های متجاوز و اشغالگر صهیونیست پرداختند. مبارزان فلسطینی در این میان تعداد زیادی از خودرو‌ها و تجهیزات نظامی ارتش «اسرائیل» را هدف قرار داده و آسیب‌های جدی را به آنها وارد کردند.

با توجه به این موضوع نیز رسانه‌ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی با اشاره به تداوم حملات و لشکرکشی ارتش «اسرائیل» به کرانه باختری با انتشار تحلیل‌ها و گزارش‌هایی ضمن اشاره به اوضاع متشنج و بحرانی در کرانه باختری از یک طرف و برجسته کردن میزان و افزایش تلفات و خسارات ارتش «اسرائیل» از طرف دیگر نسبت به انفجار تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری هشدار‌های صریح و جدی را دادند.

بر همین اساس، روز گذشته نیز شبکه صهیونیستی «کان» در قالب سلسله اخبار و گزارش‌هایی اعلام کرد که ارتش «اسرائیل» در ماه سپتامبر شاهد بیشترین تلفات را در طول جنگ غزه متحمل شده است. ضمن اینکه عمده تلفات و خساراتی که به نیرو‌های ارتش صهیونیستی وارد شده در قالب عملیاتی‌های مقاومتی و بمب‌گذاری صورت گرفته است.

حال موضوع جالب توجه این است که تعداد کشته‌شدگان نظامیان صهیونیست همزمان با عملیات‌های زنجیره‌ای ارتش اسرائل در مناطق مختلف کرانه باختری از قبیل جنین، طوباس و طوکرم با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. ضمن اینکه از طرف دیگر همزمان با افزایش تعداد تلفات ارتش رژیم صهونیستی در کرانه باختری شاهد افزایش قابل توجه و معنادار عملیات‌هایی هستیم که توسط نیرو‌ها و مبارزان فلسطینی صورت گرفته است.

البته این تمام ماجرا نیست و «آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در سخنان و اظهاراتی نسبت به سناریوی شعله‌ور شدن کرانه باختری هشدار داده و تاکید کرده است که ارتش «اسرائیل» در شرایط کنونی هرگز نمی‌تواند در چند جبهه درگیر شود. زیرا در صورتی که شاهد درگیری ارتش در چندین جبهه باشیم قطعا تلفات و خسارات فراوانی را متحمل خواهد شد.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی برای کنترل کامل بر کرانه باختری نیازمند استقرار نیرو‌های زیادی است که این موضوع نیز برای این رژیم اشغالگر و نامشروع امکان پذیر نیست. زیرا در این صورت مانع از ادامه عملیات گسترده ارتش «اسرائیل» در نوار غزه خواهد بود. از طرف دیگر درگیر شدن ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موجب شده تا قدرت نیروی زمینی به میران فراوانی تضعیف شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار