مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

برگزاری بیش از ۲۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان

سردار «مطهری» گفت: ۵۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان سمنان با اجرای بیش از ۲۵۰۰ برنامه تهیه و تدارک دیده شده که در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان امروز  در نشست خبری هفته دفاع مقدس که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس بسیار پررنگ حاضر شد و با تقديم حدود سه هزار شهيد و هزاران ايثارگر نقش بی‌بدیلی در فتوحات رزمندگان اسلام داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نقش و حضور فعال آحاد و اقشار مختلف مردم این استان در دوران دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به استان سمنان در سال ۱۳۸۵ به افتخارآفرینی این استان اشاره کرده و فرمودند این استان در زمینه‌های مختلف پیشتاز و پیشگام بوده است.

مطهری با اشاره به حضور ۴۰ هزار رزمنده این استان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: استان سمنان از حیث تعداد رزمندگان، جانبازان و شهدا جزو سه استان برتر کشور به نسبت جمعیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، تصریح کرد: شهدا، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌هایشان در دفاع مقدس کم نگذاشتند و بهترین‌هایشان را برای دفاع به میدان آوردند.

این مسئول با اشاره به نقش مهم سنگرسازان بی‌سنگر در هشت سال دفاع مقدس گفت: جهادگران استان در هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری داشتند و باید تجارب جهادگران در آن دوران را به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

سردار مطهری متذکر شد: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون فداکاری و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است و همه ما مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و راه شهدا باید به عنوان رسالت مهم مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا همچنان در مسیر عزت و افتخار حرکت کنیم و به موفقیت برسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: مهم ترین برنامه در هفته دفاع مقدس برگزاری پنجمین مراسم سراسری جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز در روز چهارم مهر است که این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب رأس ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه در گستره استانی نیز در روز چهارم مهرماه به‌ منظور تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در حسینیه شهدای بسیج سپاه ناحیه سمنان برگزار خواهد شد.

مطهری در خصوص دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس بیان داشت: ۵۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان سمنان با اجرای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه تهیه و تدارک دیده شده است که در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نمایشگاه و نمایش میدانی با محوریت تبیین نقش زنان در پشتیبانی از جنگ، در ایام هفته دفاع مقدس هر شب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تبلیغات محیطی ویژه هفته دفاع مقدس عنوان کرد: نصب ۴۴ آگهی‌نمای جاده‌ای برای تبیین مفهوم دفاع مقدس و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با همراهی بانک‌ها، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سپاه پاسداران برای این منظور اختصاص داده شده است.

مطهری ادامه داد: تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در مناطق مختلف استان، برپایی ایستگاه صلواتی، نواختن زنگ مهر و مقاومت، حضور راویان در مدارسف مساجد، دانشگاه‌ها و ادارت، گلباران مزار شهدا، برگزاری پیاده روی و مسابقات ورزشی، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک و... از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: ۱۷۰ شهید در ۶۳ یادمان شهید گمنام مهمان این استان هستند که برگزاری برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این یادمان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول ادامه داد: میزبانی از ۶ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سهمیه امسال استان سمنان است و ۲ شهید گمنام در میامی، ۲ شهید در شاهرود، یک شهید در هر یک از شهرهای دامغان و گرمسار خاکسپاری می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص تدوین  نقش استان در دفاع مقدس و  ثبت خاطرات رزمندگان استان سمنان تصریح کرد: ۳۳۰ کارنامه عملکرد گردان‌ها و واحدها باید در استان سمنان تدوین شود و همچنین ۲۲۷ تاریخ شفاهی رزمندگان استان سمنان در دفاع مقدس باید نوشته شود که تاکنون ۱۲ تاریخ شفاهی چاپ شده است.

وی با بیان اینکه نگارش دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان با ۵۰۲ مدخل آغاز شده است، افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان مجموعه‌ای کامل از نقش آفرینی استان سمنان در دوران دفاع مقدس و به عنوان ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان

برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان

برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار