شیب فعالیت‌های معاونت فرهنگی ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی

کلانتری در دیداری با اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضمن تشکر از بیان دغدغه‌های اعضا، پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و انطباق عملکرد معاونت فرهنگی با قانون اساسی را از وظایف اصلی خود دانست، به گونه‌ای که شیب فعالیت‌های این معاونت در جهت اهداف انقلاب اسلامی قرار بگیرد. 
کد خبر: ۷۰۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ - 28October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، جلسه صمیمانه و صریح اعضای هیئت‌مدیره و مدیران دفاتر مجمع ناشران انقلاب اسلامی با «عبدالحسین کلانتری»، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با محوریت بررسی مسائل مهم حوزه نشر در دفتر این مجموعه برگزار شد.

شیب فعالیت‌های معاونت فرهنگی ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی

محمد حمزه‌زاده، مصطفی زمانی، علی‌اکبر تورانیان، حمید خلیلی، میثم نیلی و تعدادی از مدیران دفاتر مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای دکتر کلانتری، آمادگی خود را برای هرگونه کمک به این معاونت در راستای اهداف انقلاب اسلامی و خدمت خالصانه به اهالی فرهنگ و نشر اعلام کردند. 

در این جلسه بر اهمیت حفظ دستاورد‌های دولت شهید رئیسی در حوزه کتاب و رفع نواقص احتمالی برای موفقیت دولت جدید در عرصه کتاب تأکید شد. حفظ آرامش و انسجام در صنف نشر، احیای کاغذ ایرانی، توجه به ممیزی دقیق و علمی مطابق قانون، رونق نمایشگاه کتاب، پایان رانت و فساد توزیع کاغذ در دوره‌های گذشته که به اسم واسپاری به بخش خصوصی صورت گرفته بود، به‌عنوان برخی از مصادیق دستاورد‌های معاونت فرهنگی سابق مورد توجه قرار گرفت.

از دیگر محور‌های مورد بحث در این نشست، اهمیت ایفای نقش تنظیم‌گری توسط معاونت فرهنگی در محتوای آثار ترجمه‌ای در حوزه کودک و نوجوان با هدف جذابیت‌زدایی از ترجمه و تشویق ناشران به تألیف کتاب با تکیه بر هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی بود. 

همچنین معطوف شدن حمایت‌ها، یارانه‌ها و جوایز ادبی به آثاری که در خدمت اهداف انقلاب اسلامی‌اند، از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

شیب فعالیت‌های معاونت فرهنگی ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی

در این جلسه کلانتری ضمن تشکر از بیان دغدغه‌های اعضای هیئت‌مدیره و مدیران دفاتر مجمع ناشران انقلاب اسلامی، پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و انطباق عملکرد معاونت فرهنگی با قانون اساسی را از وظایف اصلی خود دانست، به گونه‌ای که شیب فعالیت‌های این معاونت در جهت اهداف انقلاب اسلامی قرار بگیرد. 

همچنین حکمرانی هوشمندانه برای ساماندهی تنوع زیاد موجود در حوزه نشر به جهت بهره‌برداری در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به یک مدل برای این امر و نیز توجه به وفاق ملی از مسیر گفتگو را یکی دیگر از دغدغه‎‌های خود ذکر کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار