مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

100 بانوی جانباز در قم زندگی می کنند/برپایی مراسم تجلیل از جانبازان در مصلای قدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از 11 هزار جانباز در قم زندگی می‌کنند که صد نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ - 10May 2016

100 بانوی جانباز در قم زندگی می کنند/برپایی مراسم تجلیل از جانبازان در مصلای قدس

به گزارش دفاع پرس از قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه دفاع از حریم حرم اهلبیت(ع) فریضهای است که بر همه ما واجب است، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم دفاع از حریم حضرت زینب(س) را جنگاوران شیردل و غیور بر عهده گرفتند و در صحنه نبرد علیه کفر میدرخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد: رزمندگان اسلام با جامه خون آلود خود موج بیداری را در جهان اسلام ایجاد کردند و بنابر وظیفه اصلی خود در حریم عشق و ایثار و در راه صراط مستقیم الهی گام بر میدارند.

وی گفت: اسلام آمریکایی که همان فرهنگ داعشی است از سوی دشمن تقویت میشود تا چهره نورانی اسلام را لکهدار کنند.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که جهان خواران نسبت به میثاقها و تعهدات بینالمللی خود عمل نمیکنند و به یقین به دنبال پیمان شکنی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: دشمن با عنادورزی به دنبال نهی کردن اسلام از درون است ولی دشمن باید بداند ملت ما همان ملت غیوری است که در دوران دفاع مقدس سینه چاک کرد و مقابل گلوله دشمن ایستاد.

وی، جانبازان را الگوی دفاع از حریم ولایت دانست و گفت: جانبازان درس آزادگی و دلاوری را از حضرت عباس (ع) آموختند و آگاه هستند، اگر خطری کشور عزیزمان ایران را تهدید کند سینه سپر کرده و به دفاع میپردازند.

هاشمی بیان کرد: بیداری اسلامی مدیون و مرهون خون سید الشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) است و اگر امروز در کشورمان ندای شهادت طلبی طنین افکن شده، برگرفته از الگوی عاشوراست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: جانبازان پس از گذشت حدود 30 سال از جنگ تحمیلی نه تنها از وضعیت خود خسته نشدند بلکه به دفاع از ولایت میاندیشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شمار جانبازان استان قم، عنوان کرد: بیش از 11 هزار جانباز در قم زندگی میکنند که صد نفر آنان را بانوان تشکیل  میدهند.

هاشمی ادامه داد: 6 هزار نفر از جانبازان استان قم دارای جانبازی زیر 25 درصد، 4 هزار نفر بالای 25 درصد و 250 نفر نیز جانباز 70 درصد هستند.

وی در ادامه برگزاری مراسم روز جانباز در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: 22 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 17 در مصلی قدس با حضور جانبازان سرافراز قم جشنی با شکوه برگزار میشود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قم، دیگر برنامههای روز جانباز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: عیادت و تجلیل از جانبازان، برگزاری دعای توسل با حضور جانبازان، معرفی جانبازان در مساجد، غبارروبی گلزار شهدا از برنامههای این اداره کل در روز جانباز است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار