اوحدی:

اجازه ندادن انتقال حاجیان با هواپیمای ایرانی به عربستان یک توهین است

رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیشنهاد دولت عربستان سعودی مبنی بر اجازه ندادن انتقال حاجیان کشور با هواپیمای ایرانی به عربستان، یک توهین است.
کد خبر: ۸۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ - 12May 2016

اجازه ندادن انتقال حاجیان با هواپیمای ایرانی به عربستان یک توهین است

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،سعید اوحدی  در دیدار با شماری از مراجع تقلید در قم بیان داشت: عزت زائران ایرانی برای ما بسیار مهم است و در این حال سعودی ها از ما می خواهند که شرکت های هواپیمایی کشور دیگری زائران ایرانی را به جده و مدینه منتقل کنند.

وی عنوان کرد: در آخرین مذاکره ای که با عربستانی ها داشتیم بحث ویزا مطرح شد و آنها از ما درخواست کردند ویزا را در کشوری ثالث دریافت کنیم اما زائر ما مشکلاتی چون بیماری را دارد و برخی نیز در عربستان فوت می کنند لذا نیاز به خدمات کنسولی داریم و در این زمینه هنوز بین وزارت امور خارجه و حج عربستان هماهنگی نشده است.

اوحدی یادآور شد: بعد از صحبت های برخی مراجع تقلید چون آیت الله مکارم شیرازی در مورد حج، کشورهای پاکستان، مالی و الجزایر موضع های خوبی گرفتند که در مورد موضوع حج و امنیت جانی تمهید جدی اندیشیده شود.

وی گفت: در مذاکراتی که با عربستانی ها داشتیم، مطرح کردیم که هفت هزار زائر مظلوم سال گذشته شهید شدند و از شما می پرسیم امسال چه تمهیداتی برای امنیت زائر دارید که جوابی در پاسخ به ما ندارند.

دوم مهرماه سال گذشته هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسئولان عربستان دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

سال گذشته 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که در فاجعه منا 464 تن از آنها جان باختند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار