گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

اسارت 250 عنصر تکفیری «القاعده» توسط ارتش/ شلیک موشک بالستیک قاهر به سوی عربستان

ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی علیه تکفیری‌ها در استان حضرموت 250 عنصر القاعده به اسارت نیروهای یمنی درآمده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ - 14May 2016

اسارت 250 عنصر تکفیری «القاعده» توسط ارتش/ شلیک موشک بالستیک قاهر به سوی عربستان

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از النشره ارتش یمن با صدور بیانیهای اعلام کرد که 250 عنصر تکفیری القاعده از زمان آغاز عملیات نظامی در استان حضرموت بازداشت شدهاند.

بر اساس این گزارش، مزدوران رژیم سعودی همچنان به هدف قرار دادن مناطق مسکونی در استان صنعاء ادامه میدهند.

در همین راستا منطقه «نهم» واقع در صنعاء چندین بار هدف حملات خمپارهای مزدوران سعودی قرار گرفت.

منطقه «ذباب» تعز نیز از حملات خمپارهای مزدوران سعودی در امان نماند و چندین بار مورد هجوم قرار گرفت.

این تحولات در حالی است که جنگندههای رژیم سعودی همچنان در راستای نقض آتشبس به بمباران مناطق مسکونی و مردم بی دفاع یمن ادامه میدهند.

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن نیز در پاسخ به نقض آتشبس، یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر1» را به منطقه جیزان در خاک عربستان شلیک کردند.

از سوی دیگر دهها هزار نفر یمنی دیروز (جمعه) با برگزاری تظاهراتی پر شور در صنعا، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور و ادامه تجاوزات عربستان را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشتههایی، حضور نیروهای آمریکایی در یمن و ادامه تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی که از چهارده ماه قبل در این کشور آغاز شده را محکوم کردند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار