دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد:

آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشین خدا در زمین هستند

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر، در واقع جانشین حضرت حق در زمین هستند.
کد خبر: ۸۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ - 28May 2016

آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشین خدا در زمین هستند

به گزارش دفاع پرس از چهارمحال و بختیاری، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد در اولین دوره آموزشی طلایهداران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با اشاره به آیات و روایاتی، به تشریح اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

بهرامی با استناد به آیات و روایات معصومین علیهمالسلام، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر، در واقع جانشین حضرت حق در زمین هستند.

وی افزود: برخورداری از قدرت تشخیص معروف و منکر، عامل بودن، اثرگذاری و نداشتن مفسده از شروط امر به معروف و نهی از منکر است و باید با رعایت اخلاق و آداب اسلامی و شرعی این فریضه واجب الهی را در جامعه نهادینه کنیم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد رعایت حریم خصوصی افراد هنگام انجام وظیفه و مأموریت را مورد تأکید قرار داد و افزود: حریم های خصوصی را قانون مشخص کرده و منع تجسس در این حریم ها را مورد تأکید قرار داده است.

وی با تشریح اماکن عمومی از منظر قانون، اظهار کرد: خودرو، خیابانها، پارکها، محلهای عمومی، هتلها و... جزء اماکن عمومی هستند.

بهرامی با تبیین قانون حمایت قضایی از بسیج در بحث امربه معروف و نهی از منکر، پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه و سرلوحه برنامههای دادگستری دانست و کلاسهای طرح امید را یکی از این برنامهها برشمرد.

وی بندهای قانون حمایت قضایی از بسیج را تشریح کرد و همکاری ضابطین دادگستری و مراجع نیروی انتظامی در صورت ارجاع گزارش و یا تحویل متهمین در جرائم مشهود از سوی مسئولین مجاز رده های مقاومت نیروی بسیج را از نکات مورد تصریح در این قانون برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار