رئیس حوزه هنری استان سمنان:

ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس نانوشته مانده است

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: ناگفته‌های بسیاری از عملیات بیت‌المقدس و دفاع مقدس نانوشته مانده است؛ که هرکدام از آنها می‌تواند زمینه یک اثر ماندگار را فراهم کند.
کد خبر: ۸۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 28May 2016

ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس نانوشته مانده است

به گزارش دفاع پرس از سمنان، داود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان اظهار داشت: هنرمندان آنگونه که شایسته رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران هشتساله دفاع مقدس بوده به این گنج همیشگی نپرداختهاند.

وی با اشاره به اینکه بیتالمقدس یک نقطه عطف در جنگ تحمیلی است؛ از هنرمندان متعهد استان سمنان خواست با بهرهگیری از آموزههای فتح خرمشهر آثار هنری مانا و ماندگار در این عرصه خلق کنند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان افزود: هنوز بسیاری از زوایای این فتح بزرگ پنهان مانده که هرکدام آن میتواند دستمایه اثری فاخر در حوزه هنر و ادبیات پایداری باشد.

یاراحمدی با اشاره به ساخت مستندها و فیلمهایی مانند روز سوم، خاک سرخ، مستند شهری در آسمان آوینی، کیمیا وغیره یادآور شد: علاوه بر اینها و چندین اثر فاخر آثار هنری همچون «ممد نبودی ببینی» کتاب «دا» که عمده اتفاقات آن در خرمشهر اتفاق افتاده، چند اثر داستانی فاخر و چندین شعر و چندها مجموعه عکس نفیس از آن روزها ازجمله آثار درخور درباره فتح خرمشهر هستند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر همچنان میتواند الهامبخش هنرمندان رشتههای مختلف برای خلق آثار هنری فاخر دیگری باشد، تصریح کرد: هنوز ناگفتههای بسیاری از عملیات بیتالمقدس و دفاع مقدس نانوشته مانده که هرکدام از آنها میتواند زمینه یک اثر ماندگار را فراهم کند. رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه خرمشهر برای مردم و تاریخ این سرزمین، تنها شهری مثل هزاران شهر دیگر نیست، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر بیتردید تاریخ گویا و روشن پایداری، مقاومت و ایثار و ازخودگذشتگی مردمی است که جانهای عزیز بسیاری دادند، تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتد.

یاراحمدی با بیان اینکه حوزه هنری از آثار هنری مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حمایت میکند، تصریح کرد: حوزه هنری کمک به خلق آثار فاخر هنری در این بخش را وظیفه و رسالت خود میداند و برای انجام این وظیفه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار