یادداشت/ علیرضا یونسی رستمی

شهدای مدافع حرم پرچمداران عزت و شرف هستند

امروز فرزندانی از نسل امام حسین(ع) و عاشورا از کشورهای مختلف ازجمله کشور عزیزمان و در قالب جبهه مقاومت اسلامی در برابر ظالمان و در دیار غربت،‌ عاشقانه و صادقانه از حریم پاک حرم آل لله دفاع می‌کنند و در شمار لشگر حق با سپاه باطل به مبارزه ای صادقانه و عاشقانه و بی امان ادامه می‌دهند و در این راه پاک و نورانی یا می‌کشند و یا کشته می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 28May 2016

شهدای مدافع حرم پرچمداران عزت و شرف هستند

 به گزارش دفاع پرس از مازندران، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران در یادداشتی در رثای شهدای مدافع حرم نوشت: "در میان همه مخلوقات پروردگار، انسان است که هم صاحب اختیار است و هم بر اساس غریزه عمل می کند و هم اوست که اشرف مخلوقات عالم خلق شده است و هم امانت دار امانت الهی است و بحکم اینکه هنر خداوند است و مظهری از جمال و جلال الهی– دارای رسالتی عظیم است.

از یک طرف در برابر خدایش مسئول است و از طرفی در برابر همنوعانش و همچنین در برابر خود.

بی حکمت نیست که خداوند لایزال می فرماید: من در آسمان ها و زمین نمی گنجم اما در قلب مؤمن جای میگیرم؛ سخن کوتاه این که رسالت انسان در مدت کوتاه حیات دنیوی بسی مهم است و خطیر.

گرچه انسان در مسیر حیات دنیوی، همواره به دنبال تحصیل لذت، کسب زیبائی و درک حقیقت است. لذا هرچه معرفت، دانایی و آگاهی اش افزون تر باشد، تعالی اش به سوی کمال بیشتر خواهد شد و هرچه متعالی تر باشد، بلند همت تر خواهد بود و بنابر فرمایش امیر مؤمنان امام علی(ع) شرافت انسان به همتّ های بلند است و نه به استخوان های پوسیده، و باز میفرماید که کردار زیبا از بلندی همّت خبر می دهد.

و البته در تعریف عُلُوّ همّت آمده است که؛ عبارت است از سعی و کوشش در تحصیل سعادت و کمال و طلب کردن نمادهای بزرگ و عالی، بدون در نظر گرفتن سود و زیان دنیوی، بطوری که به سبب دست یافتن به منافع دنیوی، شادمان نشود و از فقدان آن اندوهگین نگردد؛ بلکه در طریق طلب، از مرگ و کشته شدن و مانند آن باکی نداشته باشد.

بلندهمتان تاریخ برای کسب سود و زیان دنیوی تلاش نمی کنند. آنان در راه تعالی جامعه از مرگ نمی هراسند. از جمله این بلند همتان همواره روزگار شهیدانند که در میدان مبارزه و جهاد با دشمن، برای آسایش و آرامش مردم جامعه خود، برای دفاع از حقیقت و برای دفاع از سرزمین و برای احیاء و گسترش دین و فضیلت های آن از جان عزیز خود می گذرند تا همچون خورشید، محفل تاریک بشریت را روشن نمایند.

شهیدان گرچه با عبور از پل مرگ در راه خدا از دنیا به خدا می رسند و به سعادت ابدی دست می یابند، از طرفی دیگر شناساننده این حقیقت به دیگران اند که از جمله طریق سعادت مندی، شهادت است.

مگر نه این است که شهید خود شاهد است و گواه، و خود دلیل است و برهان و مگر نه این است که شهادتش جامعه ای را به تفکّر باز می دارد که: این چه همت بلندی است و چه روح بزرگی که از خود فانی و در راه خدا باقی شد و عزت و سعادت را برای مردمش، دینش، کشورش و آرمان هایش رقم زد و با نوشیدن شهد گوارای شهادت به لذت مقدس دست یافت. لذت مقدس یا همان لذت معنوی که در زمره بالاترین و شیرینترین و البته زیباترین نوع از لذت است که صاحبانش بلا واسطه، با خوشامدگوئی، ملائکه خداوند روانه بهشت جاویدان میشوند و به وصال محبوب ازلی و ابدی بار می یابند؛ ازجمله این سرو قامتان فرشتهسیرت، در این عصر و زمانه شهیدان مدافع حرمند. مگر نه اینست که اینان چگونه زیستن و چگونه (مُردن) را خود انتخاب کرده اند.

امروز که جبهه ظلم به منظور مقابله با اسلام ناب در قامت اسلام بدلی و اسلام وارونه، در لباس داعش مزدور ظاهر شده است و با حمایت برخی از کشورهای به صورت اسلامی و البته به سیرت شیطانی، در تلاش است تا انوار رحمت و حکمت و هدایت معنوی اسلام محمدی (ص) و علوی (ع)، یعنی به حریم حرم های آل الله در شام و عراق جسارت نماید و اما و . . . چه خیالی باطل.

امروز فرزندانی از نسل امام حسین(ع) و عاشورا از کشورهای مختلف از جمله کشور عزیزمان و در قالب جبهه مقاومت اسلامی در برابر ظالمان و در دیار غربت، عاشقانه و صادقانه از حریم پاک حرم آل الله دفاع می کنند و در شمار لشگر حق با سپاه باطل به مبارزه ای صادقانه و عاشقانه و بی امان ادامه می دهند و در این راه پاک و نورانی یا می کشند و یا کشته می شوند. در هر دو حال – موجبات رحمت پروردگار و خیر و نعمت کثیر را برای خود و جامعه خود به ارمغان می آورند. اینان تحفه الهی بر جامعه اند – و پرچمداران عزت و شرف روزگاران – و این روزها در جای جای استان لاله پرور مازندران، عطر دلنواز شهیدان حرم به مشام جان می رسد و یاد جانانِ فرشته سیرت، جامعه ای را به صراط نور فرا می خواند که ایها الناس بدانید که ما تا آخرین نفس از حریم حرم محافظت کرده ایم و این شمائید و ادامه راه  و همچنان این ندا در ضمیر جان زمزمه می شود که:

از گلشنِ شهادت، پروردگـار ،گـــل چیـد      گویا بجز شهیدان، محرم در این حـرم نیست

هر کس ز دستِ ساقـی، جـام وصـال گیرد      خواهانِ جامِ غم است، محتاجِ جامِ جم نیست

مردی اگربخون خفت از این قبیله غم نیست      از ایـن قبیل مـردان در ایـن قبیله کـم نیست"

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار