نماینده ملایر در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

روسیه و چین به لحاظ اقتصادی و امنیتی خود را وابسته به ایران می‌دانند

آزادی‌خواه گفت: دیپلماسی و میدان با هماهنگی کامل یکدیگر در دولت چهاردهم باید منافع ملی کشور را تأمین کنند. این مسیر را شهید حسین امیرعبداللهیان شروع کرد.
کد خبر: ۶۷۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶ - 27June 2024

«احد آزادی‌خواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی در دولت چهاردهم اظهار داشت: دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل توفیقات و دستاورد‌های بزرگی کسب کرده است.

مسیر دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان در دولت چهاردهم ادامه یابد

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: تجربیاتی در حوزه سیاست خارجی طی ده سال اخیر کسب کردیم که انرژی و ظرفیت ما را تلف و منافع ملی را با مخاطرات جدی مواجه کرد. متناسب با گفتمانی که در دهه نود وجود داشت نه تنها ارتباط حسنه‌ای با دنیا پیدا نکردیم، بلکه تحریم بیشتر جمهوری اسلامی را در سطح جهان شاهد بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربیات دهه نود در حوزه سیاست خارجی نباید تکرار شود، تصریح کرد: دیپلماسی و میدان با هماهنگی کامل یکدیگر در دولت چهاردهم باید منافع ملی کشور را تأمین کنند. این مسیر را شهید بزرگوار حسین امیرعبداللهیان شروع کرد، او در ابتدا ارتباط ایران را با کشور‌های همسایه تقویت کرد و سپس وارد مذاکره برای عضویت در پیمان‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مانند بریکس و شانگهای شد که در نهایت هم جمهوری اسلامی ایران به عضویت آن پیمان‌ها درآمد.

وی افزود: مجموعه تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان باعث شد ایران در شرایط جدیدی قرار بگیرد و کشور‌های ابرقدرت مانند روسیه و چین هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ امنیتی خود را وابسته به ایران بدانند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: این بدان معناست که ما می‌توانیم به غیر از کشور‌های غربی ارتباطات خود را با کشور‌های اسلامی و قدرت‌های شرقی تقویت کنیم و منافع ملی‌مان تأمین شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار