صدرالحسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

عواقب حمله اسرائیل به لبنان/ راهبرد حزب‌الله برای مقابله با تهاجم صهیونیست‌ها

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: با توجه به جنگ غزه، در حال حاضر توان نظامی رژیم صهیونیستی به آن میزان نیست که بتواند وارد درگیری گسترده با حزب‌الله شود و علاوه بر این، هماهنگی بین ارتش لبنان و حزب‌الله نیز در دفاع از تمامیت ارضی لبنان نسبت به گذشته متفاوت است.
کد خبر: ۶۷۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 03July 2024

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در رابطه با آخرین تحولات جنگ غزه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای اینکه در جبهه غزه نتوانسته دستاوردی کسب کند، به‌دنبال تشدید جنگ با حزب‌الله است، اظهار داشت: با توجه به جنگ غزه، در حال حاضر توان نظامی رژیم صهیونیستی به آن میزان نیست که بتواند وارد درگیری گسترده با حزب‌الله شود و علاوه بر این، هماهنگی بین ارتش لبنان و حزب‌الله نیز در دفاع از تمامیت ارضی لبنان نسبت به گذشته متفاوت است.

عواقب حمله رژیم صهیونیستی به لبنان/ راهبرد حزب‌الله برای مقابله با تهاجم صهیونیست‌ها

صدرالحسینی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نظر روانی با چالش‌های فراوانی روبرو است، تصریح کرد: رونمایی حزب‌الله از تسلیحات جدید، گسترش عمق درگیری‌ها و انتشار فیلم پهپاد هد‌هد از مجموعه اقدامات مهمی است که صهیونیست‌ها را در حمله به لبنان مردد کرده است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا هماهنگی گروه‌های مقاومت یمن و عراق در هدف قرار دادن مواضع و منافع صهیونیست‌ها و اعلام آمادگی برای اعزام نیرو را نیز از مهم‌ترین اقداماتی دانست که رژیم صهیونیستی را در تشدید درگیری با حزب‌الله مجبور به تغییر موضع کرد، گفت: اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آنها اجازه حمله به لبنان را نمی‌دهند، دروغ محض است. آمریکایی‌ها قطعنامه‌های مختلفی که در رابطه با برقراری آتش‌بس در غزه بود، را بار‌ها وتو کرده‌اند و یک همراهی همه‌جانبه با صهیونیست‌ها در تداوم نسل‌کشی در غزه داشته‌اند، پس چگونه حرف از حل مناقشه می‌زنند!

صدرالحسینی در ادامه با تاکید براینکه طبق شواهد میدانی شرایط در لبنان کاملا عادی است و مردم این کشور هیچ‌گونه احساس نگرانی ندارند و به زندگی روزمره خود ادامه می‌دهند، بیان داشت: البته خبر افزایش انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی نیز واقعی است و احتمال حمله هوایی این رژیم به لبنان منتفی نیست. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در ادامه با اشاره به اینکه اگر صهیونیست‌ها مرتکب خطای راهبردی شوند، حزب‌الله درس فراموش‌نشدنی به آن‌ها خواهد داد، گفت: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی از یک طرف مهاجرت معکوس و یا بهتر است بگوییم فرار از سرزمین‌های اشغالی بنابر اذعان مقامات صهیونیستی به‌شدت افزایش یافته است و از سوی دیگر بعد از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کناره‌گیری و عدم قبول مسئولیت در ارتش اسرائیل نیز بیشتر شده است. 

صدرالحسینی به رسمیت شناختن فلسطین توسط برخی از کشور‌ها را ایجاد انگیزه برای ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: این اقدامات دیپلماتیک فلسطینی‌ها را در ادامه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را مصمم‌تر می‌کند. 

وی در پایان گفت: افزایش آمار مراجعه‌کنندگان به روانپزشک، تعداد قطع عضو، عدم سرمایه‌گذاری، افزایش قیمت کالا‌های اساسی در پی حملات یمنی‌ها فقط گوشه‌ای از بحران‌های رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها