رئیس قوه قضاییه:

مرتکبین جرائمی که امنیت مردم را تهدید می‌کنند، مورد عفو‌ قرار نمی‌گیرند

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: مرتکبین جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفو‌ها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمی‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 24July 2024

مرتکبین جرائمی که امنیت فیزیکی و روانی مردم را تهدید می‌کنند، در فهرست عفو‌ها قرار نمی‌گیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز در بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شهرکرد، از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان و کارکنان ندامتگاه آشنا شد و دستورات مقتضی را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید در گفتگوی چهره‌به‌چهره با متهمان و محکومانِ مستقر در این زندان، در خصوص اتهام و جرم ارتکابی آن‌ها، مدت زمان سپری شده از محکومیت‌شان، شرایط بهداشتی و غذایی زندان و نحوه بهره‌مندی مددجویان از امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی کسب اطلاع کرد.

وی از بند جوانان این زندان نیز بازدید کرد و با مددجویان این بند به گفت‌وگو پرداخت. 

حجت الاسلام اژه‌ای خطاب به مددجویان این بند گفت: شما جوان هستید، باید با متولیان آموزشی زندان، نهایت همکاری را کنید تا فرآیند بازاجتماعی شدن شما تسهیل و تسریع شود؛ باید تمام همت خود را مصروف کنید که با کسب یک مهارت و حرفه در زندان به آغوش جامعه بازگردید و خانواده خود را سربلند کنید؛ باید بدانید اینکه شما الان در زندان هستید، برای والدین و خانواده‌تان بسیار سخت و دشوار می‌گذرد.

این مسئول افزود: وقتی از زندان آزاد شدید باید با خود عهد ببندید که دیگر هیچگاه مرتکب جرمی نشوید؛ چرا که درصورت تکرار جرم از ناحیه شما، اعمال ارفاقات قانونی، سخت و بعضاً ناممکن خواهد بود.

حجت الاسلام اژه‌ای در گفتگو‌های خود با مددجویان زندان مرکزی شهرکرد با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه برای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، با تاکید بر این موضوع که مرتکبین جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفو‌ها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمی‌شود، خطاب به زندانیان زندان مرکزی شهرکرد گفت: در صورت بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی و آزادی، به گونه‌ای رفتار‌های اجتماعی و زندگی خود را به پیش ببرید که دیگر تحت هیچ شرایطی گذر شما به زندان و بازداشتگاه نیفتد. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه بازدید از زندان مرکزی شهرکرد، از بند زندانیان مالی این زندان نیز بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت. «ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»، «اشتغال زندانیان»، «حبس‌زدایی»، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکرد‌های تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تاکید جدی رئیس قوه قضاییه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار