مدیر منابع سرباز سپاه امام رضا (ع) اعلام کرد:

جذب مشمولان غایب بالای ۸ سال در طرح انصار

سرهنگ فرخاری گفت: مشمولان غایب بالای هشت سال در طرح «انصار»، جذب می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ - 28July 2024

جذب مشمولان غایب بالای ۸ سال در طرح انصاربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسدار «علی فرخاری» مدیر منابع سرباز سپاه امام رضا (ع) درباره طرح «انصار» اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی این طرح، آزادی عمل است که سربازان وظیفه می‌توانند با رسیدگی به امورات جاری زندگی، خدمت خود را هم انجام دهند. برخی از جوانان به هر دلیلی نتواستند خدمت سربازی خود را انجام دهند و اینک مدت غیبت آنان از هشت سال گذشته است و این دسته از افراد محدودیت‌هایی در زندگی شخصی و اجتماعی دارند که در این طرح تلاش شده تا مشمول غایب بتواند در محل سکونت خود با شرایط خوبی خدمت سربازی خود را سپری کند.

سرهنگ فرخاری درباره مزایای طرح انصار برای مشمولان غایب بالای هشت سال، گفت: انعطاف در مدت حضور و انتخاب ساعت حضور در محل کار به صورت توافقی، انعطاف در مدت انجام خدمت وظیفه عمومی (۱۴ الی ۲۱ ماه)، بخشش اضافه خدمت سنواتی، رفع غیبت مشمول در سامانه وظیفه عمومی فراجا پس از به کارگیری، امکان خروج از کشور برای سفر‌های زیارتی عتبات عالیات و حج و حذف دو ماه آموزش شبانه روزی، بخشی از مزایای این طرح است.

وی همچنین ادامه داد: بهره مندی از امتیازات کسر خدمت تاهل (۲ ماه)، اولاد (فرزند اول ۳ ماه)، (فرزند دوم ۴ ماه) و (فرزند سوم ۵ ماه)، کسر خدمت سابقه عضویت در بسیج بابت فعالیت‌های قبل از غیبت سربازی و کسری سابقه ایثارگری والدین اعم از خدمت در جبهه یا جانبازی، به کارگیری مشمولان طرح متناسب با تخصص، مهارت و توانمندی افراد هم از دیگر مزایای طرح انصار است.

مدیر منابع سرباز سپاه امام رضا (ع) افزود: از دیگر مزایای این طرح می‌توان به حضور در محل خدمت با لباس شخصی، انجام خدمت در حوزه‌ها و نواحی مقاومت سپاه شهرستانی و استانی محل سکونت، اشتغال به کار و زندگی روزمره همزمان با انجام خدمت در طرح انصار و رفع موانع بیمه تامین اجتماعی توسط کارفرمایان پس از بکار گیری در طرح اشاره کرد.

وی در پایان صحبت خود تأکید کرد: متقاضیان طرح انصار می‌توانند برای ثبت نام به نزدیکترین رده‌های سپاه، (پایگاه بسیج، حوزه‌های مقاومت، سپاه‌های استانی، شهرستانی و غیره) مراجعه کنند. تاکنون برای ۴۵۰ نفر از مشمولان بکارگیری شده در طرح انصار کارت پایان خدمت صادر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها