مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران مطرح کرد؛

کتاب کودک صدرنشین فروش در نمایشگاه کتاب تهران

رمضانی با بیان اینکه کتاب کودک صدرنشین فروش نمایشگاه کتاب تهران بود، گفت: برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک یک ضرورت بود که با جدا شدن از جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران به شکل مجزا برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری «جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان» صبح امروز (یکشنبه) با حضور «علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و «محمد حمزه‌زاده» دبیر علمی جشنواره و «حامد محقق» معاون شعر و ادبیات داستانی و برگزار شد. 

در ابتدا، رمضانی یاد و خاطره شهدای غزه را گرامی‌ داشت و گفت: تا روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از مردم فلسطین در جریان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به‌شهادت رسیده‌اند که بیش از ۱۵ هزار نفر از آنها کودکان بودند و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۱۷ هزار کودک دیگر یک یا دو نفر از والدین‌شان را از دست داده‌اند. 

کتاب کودک صدرنشین فروش نمایشگاه کتاب ۳۵ تهران بود/ برگزاری جشنواره کودک یک ضرورت است

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه به جشنواره کودک اشاره کرد و با بیان اینکه سابقه این موضوع را داشته‌ایم که رشته‌هایی از جایزه کتاب جمهوری اسلامی به‌خاطر ضرورت‌شان تا بیشتر به آنها پرداخت، منفک شوند، افزود: جایزه جلال آل احمد ویژه داستان نمونه موفق این اتفاق است و امروز جایزه ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در ادامه مسیر قرار دارد. 

وی به‌ بخش‌های آموزش، پژوهش و بین‌المللی به‌عنوان بخش‌هایی از جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان اشاره و از مجموعه علمی داوران و دبیران جشنواره قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با برپایی این جایزه، موضوع مهم و خطیر کودک و نوجوان بیش از گذشته مورد توجه قرارگیرد. در حوزه آمار‌ها در طول سالیان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حوزه ناشران آموزشی معمولا در صدر ریالی نمایشگاه قرار داشتند، اما در دوره ۳۵ نمایشگاه، صدر ریالی فروش به ناشران کودک و نوجوان رسید که اقبال عمومی را جلب کرد تا این ضرورت برای برگزاری جشنواره کتاب کودک روشن شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار