قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

اصلاح شیوه درمان معتادان متجاهر

کاظمی با اشاره به تغییرات الگویی در سطح جامعه و نقش مهم آن در رشد اعتیاد در کشورها، از وجود ۱۱۸۴ مواد مخدر صنعتی توهم زا در سطح جامعه جهانی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها یار اصلی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در پیشبرد اهداف خود هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها امروز نقش اول را در فرهنگ‌سازی، تمدن‌سازی، تبیین عقاید، افکار و تغییر باور‌ها و نگرش‌ها دارند.

شیوه درمان معتادان متجاهر در حال اصلاح/ وجود ۱۱۸۴ موادمخدر صنعتی توهم‌زا در جهان

قائم مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: شرایط نسبت به قبل متفاوت شده و با توجه به پیشرفت‌ها در حوزه رسانه، نقش خبرنگاران پر رنگ‌تر شده است. اگر کسی به حوزه رسانه فکر نکند یقینا در ماموریت‌های خود موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان با یک نگاه سنجید، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه آسیب‌های اجتماعی فرمودند بزرگترین خطری که کشور را تهدید می‌کند همین آسیب‌های اجتماعی هستند و مهمترین دغدغه مسئولان و انسان با وجدان رسیدگی به آنها است.

کاظمی با تاکید بر اینکه چهار خطر و عمده جهانی که جامعه بشری را تهدید می‌کند سلاح‌های کشتار جمعی، بحران محیط زیست، بحران فقر و موضوع اعتیاد است، خاطرنشان کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در کانون کشت، تولید و توزیع مواد مخدر قرار دارد، گفت: یکی از مهمترین دلایل رشد اعتیاد و قاچاق مواد مخدر سود فوق العاده مافیای مواد مخدر است؛ پس از ساخت سلاح و قاچاق سلاح، اعتیاد بیشترین سود را دارد و به همین دلیل قاچاقچیان از این موضوع نمی‌گذرند.

وی گفت: تغییرات الگویی در سطح جامعه نیز نقش مهمی در رشد اعتیاد در کشور‌ها دارد؛ در گذشته چند نمونه مواد مخدر داشتیم، اما امروز ۱۱۸۴ ماده مخدر صنعتی توهم‌زا در سطح جامعه جهانی وجود دارد.

کاظمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه مقابله، درمان و اقدامات فرهنگی و پیشگیری فعالیت می‌کند، گفت: در حوزه مقابله جمهوری اسلامی ایران بالاترین میزان کشفیات و اقدامات بازدارنده در سطح بین‌المللی را انجام می‌دهد.

کاظمی در خصوص حوزه فرهنگی و پیشگیری اظهار کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ضمن اهتمام به امر مقابله و درمان بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه پیشگیری انجام می‌دهیم. در سه حوزه مقابله، درمان و مباحث فرهنگی و پیشگیری دستاورد‌های عظیم و بی‌نظیری داشتیم؛ خوشبختانه امروز ظرفیت‌ها در حوزه نگهداری معتادین متجاهر افزایش پیدا کرده است. همچنین شیوه درمان معتادین متجاهر در حال اصلاح است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار