صدرالحسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«یحیی سنوار» یکی از عوامل اصلی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با اشاره به انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی «حماس»، گفت: «یحیی سنوار» به عنوان یکی از مهمترین و نقش‌آفرین‌ترین در حوزه مقاومت مسلحانه در مقابل رژیم صهیونیستی از چهار دهه گذشته تا امروز بوده و حتی بیش از ۱۵ سال در زندان‌های مخوف این رژیم اشغالگر و نامشروع به مبارزات خود ادامه می‌داده است.
کد خبر: ۶۸۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 08August 2024

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با بیان اینکه پس از شهادت مظلومانه رهبر سیاسی و فرهنگی جنبش آزادی بخش «حماس» که توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، گمانه‌زنی‌های گوناگونی در خصوص جانشینی او مطرح شد، اظهار داشت: در این میان برخی از رسانه‌های منطقه‌ای به دنبال طرح این مسئله بودند که به این شکل موضوع شهادت شهید هنیه و جانشینی او را مطرح کنند که گویی مقاومت فلسطین به ویژه «حماس» در یک لاک دفاعی قرار گرفته است.

«یحیی سنوار» یکی از عوامل اصلی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است

صدرالحسینی با بیان اینکه برخی از رسانه‌های منطقه‌ای سعی و تلاش دارند تا نشان بدهند که حماس با یک نگاه محافظه‌کارانه به دنبال ادامه دادن به حیات سیاسی خودش است، افزود: حتی بعضی از کارشناسان ناآگاه نسبت به مقاومت به دنبال طرح این مسئله بودند که بگویند که مسائل مقاومت فلسطین توانسته بخش قابل توجهی از مقاومت در مقابل نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را تضعیف کند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: در روز‌های گذشته تحلیل‌های گوناگونی بر روی این موضع بود و البته بیانیه‌ها و مصاحبه‌های افراد موثر در حوزه مقاومت خلاف این جهت‌گیری را در مباحث مختلف مطرح می‌کردند.

 وی با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان تاثیرات خون شهید هنیه را از حضور فیزیکی او مهمتر می‌دانستند، خاطرنشان کرد: حتی بعضی از کارشناسان آگاه به مسائل منطقه موضوع جهش جنبش «حماس» و در نتیجه تقویت مقاومت در مقام رژیم صهیونیستی را به صورت جهشی تفسیر و تعبیر می‌کردند و تاثیرات خون شهید هنیه را از حضور فیزیکی او مهمتر می‌دانستند و اعتقاد داشتند که خون شهید هنیه می‌تواند به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کمک کرده و موجب افزایش ضربات به این رژیم شود.

صدرالحسینی به انتخاب «یحیی سنوار» اشاره و اضافه کرد: بعد از گذشت چند روز مشخص شد که شورای عالی حماس یکی از افراد موثر در حوزه مقاومت فلسطین را که سالیان سال افتخارات طولانی در مبارزه عملیاتی و همچنین در زندان‌های رژیم صهیونیستی دارد را به عنوان مسئول سیاسی این جنبش انتخاب کرده است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: باید بدانیم که «یحیی سنوار» به عنوان یکی از مهمترین و نقش‌آفرین‌ترین فرد در حوزه مقاومت مسلحانه در مقابل رژیم صهیونیستی از چهار دهه گذشته تا امروز بوده و حتی بیش از ۱۵ سال در زندان‌های مخوف این رژیم اشغالگر و نامشروع به مبارزات خود ادامه می‌داده است.

وی با بیان اینکه «یحیی سنوار» با مطالعه زوایای پنهان و آشکار صهیونیسم بین‌الملل و اقدامات رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال گذشته به یک «صهیونیسم شناس» بین‌المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: در واقع یکی از عوامل اصلی شکست ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته در مقابل مقاومت فلسطین در غزه «یحیی سنوار» و نگاه و دیدگاه دقیق او به ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

صدرالحسینی افزود: البته هماهنگی کامل «یحیی سنوار» با فرماندهی عملیات میدانی (محمد ضیف) نیز نباید نادیده گرفته شود و باید گفت این هماهنگی بوده که تا امروز توانسته بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های رژیم صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته را به بن‌بست راهبردی برای این رژیم تبدیل کند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در پایان گفت: نباید فراموش کنیم که انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان مسئول دفتر سیاسی حماس یک پیام روشن و آشکار به جهانیان و به ویژه به رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی او بود و آن اینکه جنبش مقاومت فلسطین مستحکم‌تر از هر زمان دیگر با استفاده از پیروزی‌های بدست آمده در طول ۱۰ ماه گذشته به مبارزات خود ادامه خواهد داد و این انتخاب خط بطلانی بر تفاسیر و پیش‌بینی‌های غرب‌زدگان و ناامیدان پیروزی عملیات «طوفان‌الاقصی» کشید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار