رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

امروز دنیا با خیل عظیم خبرگزاری‌های جعلی، صهیونیستی و امپراطوری خبری مواجه است

حجت‌الاسلام «پورخاقان» گفت: امروز دنیا با خیل عظیم خبرگزاری‌های جعلی، صهیونیستی و امپراطوری خبری مواجه است که با ترویج فساد، تفکر‌های غربی و ضد دین و به ویژه ضد اسلام افکار عمومی را بمباران می‌کنند که این هم نوعی خبرنگاری است.
کد خبر: ۶۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹ - 08August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «احمدرضا پورخاقان»، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح روز گذشته (چهارشنبه) در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم نیرو‌های مسلح استان اردبیل با تبریک روز خبرنگار و همزماتی آن با ایام اسارت اهل بیت آل الله، اظهار داشت: اهل بیت (ع) خبرنگاران بزرگی بودند که رسالت عاشورا را به خوبی تداوم بخشیدند و نگذاشتند کربلا در کربلا و سِر نی در نینوا بماند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با راه‌اندازی کاروان اسیران کربلا مرتکب حماقت شد و سرمست از پیروزی ظاهری، سر مبارک حضرت حسین ابن علی (ع) و ۱۷ سر منور دیگر از بنی هاشم را به نیزه کرد و اسیرانی از اهل بیت (ع) را در غل و زنجیر شهر به شهر و دیار به دیار بردند تا به خیال خودشان برای مردم خط و نشان بکشند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: اگر به حرکت کاروان به ظاهر اسیر، اما آزاده اهل بیت (ع) توجه کنیم، می‌بینیم که اگر یزیدیان می‌خواستند می‌توانستند آنها را بسیار زودتر (در نهایت طی پنج روز) از مسیر کربلا و استان الانبار به شام برسانند ولی تصمیم گرفتند آنها را به سمت کرکوک و موصل و از آنجا به ترکیه امروزی و سپس بعلبک در لبنان و سپس به شام ببرند تا هر کجا هر کسی را ادعای سرکشی در برابر حکومت مرکزی اموی داشت سرجای خودش بنشانند؛ غافل از این که فرزندان پیامبر (ص) و خاندان وحی ساکت نخواهند نشست.

پورخاقان اضافه کرد: حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و ام کلثوم (س) در واقع خبرنگاران زمان خود شدند و خبر واقعی کربلا را بازتاب دادند تا در نهایت یزید در مجلسی که برای رسوا کردن خاندان نبوت برپا کرده بود، خودش رسوا شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: امروز دنیا با خیل عظیم خبرگزاری‌های جعلی، صهیونیستی و امپراطوری خبری مواجه است که با ترویج فساد، تفکر‌های غربی و ضد دین و به ویژه ضد اسلام افکار عمومی را بمباران می‌کنند که این هم نوعی خبرنگاری است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: همان گونه که خون به ناحق ریخته شده امام حسین (ع) موجب رسوایی یزید شد، خون بیش از  چهل هزار نفر از مردم بی گناه غزه هم اشغالگران صهیونیست را رسوا کرد و دست و پا زدن‌های صهیونیست‌ها به واقع از سر اضمحلال است.

پورخاقان اظهار داشت: از روز ۱۵ مهرماه که طوفان الاقصی آغاز شد تاکنون تنها دستاورد صهیونیست‌ها ترور تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت آن هم در یک جنگ نابرابر بوده که توانسته شخصیت‌هایی مانند اسماعیل هنیه و فواد شکر را به شهادت برساند و در قالب جنگی تبلیغاتی برای رژیمی مدعی به ظاهر دستاوردسازی کند.

وی تاکید کرد: خون کودکان و زنان مظلوم غزه جهان را بیدار کرد، چنان که همه مشاهده کردند در برابر کنگره آمریکا پرچم رسمی ایالات متحده به آتش کشیده شد و پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا که زمانی فقط درون چارچوب و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران سر داده می‌شد، امروز در نقاط مختلف دنیا طنین‌انداز شده است و معنای آن شکست کامل امپراطوری تبلیغاتی استکباری صهیونیستی است.

ضرورت جلوگیری از ولنگاری فضای مجازی و ایجاد گسست در جامعه
وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد صیانت از فضای مجازی پیش از ناآرامی‌های خیابانی سال ۱۴۰۱ گفت: ایشان همان زمان تاکید داشتند که مسئولان، فضای مجازی را دریابند، چرا که دشمن می‌تواند از آن فضا سوء استفاده کرده و اثر مخربی در جامعه داشته باشد.

پورخاقان اضافه کرد: به فاصله یکی دو سال از جدا شدن نسل جوان و سایر قشر‌های جامعه از مدرسه‌ها و منبر‌ها به بهانه کرونا، فوت مرحوم مهسا امینی بهانه‌ای شد و اشتعالی در جامعه ایجاد کرد که بیشتر آن به همین ولنگاری فضای مجازی برمی‌گشت.

وی اضافه کرد: در حالی که این امکان وجود داشت که برای آموزش نسل جوان از ظرفیت‌های داخل کشور مانند کانال‌های متعدد تلویزیونی استفاده کنند و به جای پخش برنامه‌های تکراری، نوجوانان و جوانان را در معرض آموزش از طریق برنامه‌های تلویزیونی قرار دهند درحالیکه همه برنامه‌های آموزشی را به صورت برخط و تنها از طریق گوشی‌های تلفن همراه ساماندهی کردند و بچه‌ها را صبح تا شب موبایل به دست پای اینترنت نشاندند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: بسیاری از بچه‌ها به جای توجه به برنامه‌های آموزشی و درس خواندن، سراغ فضای مجازی رها شده رفتند و دشمنان نیز بسیاری از نیت‌ها و تفکر‌های خود را به وسیله همان فضا به فرزندان ما و نسل آینده همین جامعه القا کردند که همین موضوع موجب ایجاد شکافی در بین فرزندان انقلاب و سایر قشر‌های جامعه شد.

میزان وقوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح اردبیل بسیار پایین است
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نیرو‌های مسلح اردبیل پاکدست هستند و میزان وقوع جرایم در بین آنها بسیار بسیار کم است و چنین دستاوردی در یک روز و یا بازه زمانی کمی به دست نیامده که جا دارد این موضوع را به همه فرماندهان و اعضای آنها تبریک و خدا قوت بگوییم.

پورخاقان افزود: آرزوی ما این است که وقوع جرایم و تخلف‌ها در جامعه و از جمله بین نیرو‌های مسلح استان و کشور به صفر برسد، اما با توجه به گستردگی دامنه ماموریت‌ها و تعداد نیرو‌های تحت امر، امروز هم شرایط بسیار خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: ماموران فراجا در بین نیرو‌های مسلح کشور بیشترین مواجهه و خدمات رسانی مستقیم را با جامعه دارند و ممکن است خواسته یا ناخواسته مرتکب اشتباه و خطا هم بشوند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه املای نانوشته بدون غلط است، اظهار داشت: با توجه به فراوانی زحمت‌ها و خدمات ارائه شده از سوی نیرو‌های مسلح انتظار می‌رود بر اساس همان فراوانی شاهد ارتکاب جرم بیشتری هم باشیم.

وی عنوان کرد: اعضای نیرو‌های مسلح به عنوان شخصیت‌های دارای قدرت، اعتبار و مکنت به طور طبیعی اگر خدای ناکرده انحراف از معیار داشته باشند، تاثیر منفی در جامعه و نگاه منفی به نیرو‌های مسلح می‌تواند داشته باشد که بسیار بیشتر از دیگر مسائل است.

پیشگیری از جرایم نسبت به برخورد قانونی با متخلفان در اولویت باشد
وی اضافه کرد: قانون‌گذار در همین راستا از جمله در ماده ۵۸۱ و ۵۷۶ قانون، مجازات سوء استفاده از موقعیت شغلی در بین کارکنان نیرو‌های مسلح را بسیار بیشتر و سنگین‌تر نسبت به سایر نیرو‌ها و دستگاه‌های غیرمسلح در نظر گرفته است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه توجه به مقوله پیشگیری نسبت به مجازات و برخورد سخت قانونی اولویت دارد، ادامه داد: برای تربیت و رشد یک نیروی انسانی هزینه مادی و معنوی بسیاری صرف می‌شود و از سوی دیگر یک نیروی انسانی می‌تواند اطلاعات، دانش و آموخته‌هایی داشته باشد که حفاظت و بهره‌برداری درست از آنها اهمیت بسیاری دارد.

وی بیان کرد: مسئولان باید با پرداخت حقوق متناسب با خدمات و توجه به مسائل رفاهی و فرهنگی زمینه زندگی شرافتمندانه نیرو‌ها را فراهم کنند و امیدواریم شرایط به جایی برسد که هیچ جرمی از سوی هیچ شخصی انجام نشود.

در این مراسم تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان از اقدام‌های مجموعه‌های متبوع و پیشگیری از جرایم گزارش‌هایی ارایه کردند.

در ادامه این مراسم از جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرمانده تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) مستقر در استان اردبیل با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها