اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی به مرزهای کشور

کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌سمت مرز‌های کشور بدرقه شد.
کد خبر: ۶۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ - 08August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی و عزیمت پرسنل حوزه سلامت به‌سمت مرز‌های کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار حرم سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع)، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت برگزار شد.

وزیر بهداشت در این مراسم از فعالیت بیش از ۱۶۱ بیمارستان در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و اظهار داشت: امسال نیرو‌های اورژانس و بهداشت و درمان کشور در مرز‌های هشت‌گانه حضور دارند و در مرز خسروی یک مرکز درمانی مجهز علاوه بر مراکز دیگر، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای زیاد و گرمازدگی زائران، فعالیت این مراکز بسیار اهمیت دارد. یکی از قوی‌ترین سازمان‌های امدادی را در اورژانس کشور داریم که در راهپیمایی اربعین بسیار کمک‌کننده است.

کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی به‌سمت مرزهای کشور بدرقه شدند

وزیر بهداشت ادامه داد: در مرز‌های هشت‌گانه و مسیر اربعین علاوه بر فعالیت بیمارستان‌ها، ۵۷۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۶ واحد درمانی سیار در خدمت زائران اربعین خواهند بود.

«حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز از فعالیت ۲۷ هزار تخت بیمارستانی، ۱۶ فروند بالگرد اورژانس و چهار هزار و ۵۰۰ نیروی آموزش دیده در مرز‌های هشت‌گانه و مسیر اربعین خبر داد و با اشاره به اهمیت نظارت بر مواد غذایی و مسائل بهداشتی در طول مسیر پیاده روی زائران اربعین، گفت: از نجف تا کربلا خدمات سلامت به زائران اربعین ارائه می‌شود تا از بروز بیماری و همه‌گیری آن در بین زائران پیشگیری شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۲۸ کارشناس بهداشت در مسیر فعالیت کردند و ۲ هزار بازدید و بازرسی از مراکز تهیه مواد غذایی و ۶۰ هزار کنترل سلامت آب آشامیدنی صورت گرفت؛ همچنین ۷۰ تُن ماده غذایی ناسالم، معدوم شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار