مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

گلزار شهدای روستاهای قزوین با کمک بسیج بهسازی می‌شود

«اسمعیلی» گفت: گلزار شهدای روستاهای استان قزوین با کمک بسیج سازندگی، مرمت و بهسازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 09August 2024

گلزارهای شهدای روستای قزوین با کمک بسیج بهسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه هماهنگی جهت مرمت و بهسازی گلزارهای شهدای استان قزوین با حضور «سمیه اسمعیلی» مدیرکل و «اکبر کشاورز نجفی» سرپرست معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، «مهدی صادق‌پور» مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین و جمعی از کارکنان این دو نهاد برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه ساماندهی همه گلزارهای شهدای استان قزوین یک بار توسط مسئولان این نهاد انجام شده است، گفت: بعد از این بازسازی، مسئولیت نگهداری و مرمت این گلزارها بر عهده فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در استان قزوین 367 گلزار شهدا وجود دارد و از این آمار 330 گلزار روستایی و مابقی شهری است، افزود: اکنون برخی از این گلزارها به دلیل شرایط آب و هوایی و مرور زمان، دچار فرسودگی و آسیب شده است که با توجه به تهیه مصالح بازسازی توسط بنیاد، می‌طلبد اقدامات لازم در راستای ساماندهی آنها انجام شود.

اسمعیلی از مسئولان بسیج سازندگی استان قزوین خواست در مرمت و بهسازی گلزارهای شهدای روستایی در قالب گروه‌های جهادی کمک کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین منزل برخی از خانواده‌های شهدا به دلیل حوادث، نیاز به تعمیرات دارد که در این راستا گروه‌های جهادی می‌توانند کمک حال باشند.

وی به طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، دو سال پیگیری‌های لازم انجام شده و اکنون طرح آماده است اما اجرای آن به اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول افزود: کمک‌های بسیج سازندگی از جمله راهکارهای کاهش هزینه‌های اجرایی طرح یاد شده است که می‌طلبد محقق شود.

بسیج در بهسازی گلزارهای شهدا آمادگی دارد
در ادامه این جلسه، صادق‌پور گفت: بسیج در بازسازی و بهسازی گلزارهای شهدای روستای استان قزوین، آمادگی همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران را دارد و در این راستا هر کاری که بتواند انجام خواهد داد.

وی به ساماندهی گلزارهای شهدای روستایی اشاره کرد و افزود: با سپردن مصالح انجام این کار به بسیج، سرعت مرمت و بهسازی این مکان‌های مقدس دوچندان می‌شود.

این مقام مسئول گفت: طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین به دلیل اینکه طرح بزرگ و گسترده‌ای است باید موضوع تامین اعتبار آن فراهم شود تا طرح به‌خوبی پیش برود.

گفتنی است در ادامه این مراسم، مسئولان پیرامون تسریع در روند بازسازی و بهسازی گلزارهای شهدای استان قزوین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

طی این جلسه، مصوب شد، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مصالح مورد نیاز را در اختیار فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دهند تا مسئولان بسیج سازندگی استان قزوین اقدامات مرمت و بهسازی گلزارهای شهدا را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار